۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۴۰۳۳
اعتصامی مطرح کرد؛

کار قرآنی سرلوحه اقدامات سازمان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: معاونت فرهنگی در سال ۹۲ ابتدایی ترین کارش را به روی حوزه قرآنی متمرکز کرده است، به همین منظور با تشکیل حوزه قرآن و عترت در سازمان تامین اجتماعی سعی داریم کار قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.
اعتصامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی شامگاه چهارشنبه در همایش فهم قرآن و تعالی فرهنگ کار «به سوی فهم قرآن» که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی در سال ۹۲ ابتدایی ترین کارش را به روی حوزه قرآنی  متمرکز کرده است اظهار داشت: به همین منظور با تشکیل حوزه قرآن و عترت در سازمان تامین اجتماعی سعی داریم کار قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. 

 

وی ادامه داد: در سال ۹۳  برگزاری مسابقه نسخه‌های آسمانی قدمی دیگر بود که در سال ۹۳ آن را برگزار کردیم. در این برنامه سعی بر این بود که با برگزاری مسابقات قرآنی این انگیزه را در بین بخش‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی ایجاد کنیم که با استعانت از قرآن کارکردهای بیشتری در سازمان های مربوطه خود داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از نگاه من سازمان تامین اجتماعی به اندازه چهار وزارت خانه  گستردگی دارد خاطرنشان کرد: در این راستا کارکردی که می‌توان برای آن متصور بود بیش از دیگر سازمان هاست، برای همین بالا بردن ظرفیت‌های قرآنی تصمیم مهم در این سازمان است که همیشه به انجام آن تاکید داشته‌ایم.

 

اعتصامی افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این خواسته نیز این است، روحانیونی که در این سازمان کار می‌کنند با برنامه‌های ارشادی خود، این انگیزه را در سازمان ایجاد کنند که پرداختن به قرآن در تمامی بخش‌های زندگی به آنها کمک می‌کند، دست آوردهایی که جدا از دست‌ آوردهای معنوی برای آنها بازخوردهای بسیار خوبی دنیایی نیز در پی خواهد داشت. 

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیتهای ما به حضورمان در نمایشگاه بین‌المللی قرآنی بر می‌گردد ابراز داشت: حضور در نمایشگاه اتفاقی است که از سال ۹۲ رخ داد و برای ما دست آوردهای بسیار خوبی در پی داشت، برای همین در ادامه آن را با جدیت دنبال می‌کنیم، تدوین جزوات آموزش اخلاق حرفه‌ای، اقدام دیگری است که ما در سازمان تامین اجتماعی انجام داده‌ایم تا به نوعی کارهای قرآنی خود را به شکل آکادمیک به تمامی بخش‌های سازمان، آموزش دهیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما در زمینه‌های دیگر قرآنی فعالیت داریم تاکید کرد: در کنار کارهای که از آن نام بردیم اقدامات دیگری نیز در حوزه کارهای قرآنی انجام داده‌ایم تا شادی در این جلسه عرفی همه آنان نباشد، اما این نکته را می‌توانم بگویم که پرداختن به قرآنی یکی از توجهات جدی و همیشگی ما در سازمان تامین اجتماعی است.

 

بعد از سخنان اعتصامی، گروه همخوانی مهد کودک ایران مهر  که زیر نظر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کند به اجرای برنامه پرداخت، این بخش از مراسم با ابزار احساسات حاضران در جلسه مواجه شد، بعد از اجرای نمایش موزیکال این گروه مربیان این بچه‌ها (ظریفه کشاورز هدایتی) در سخنانی کوتاه گفت: اگر کودکان را از زمان نونهالی با قرآن آشنا کنیم در بزرگسالی نیز این نزدیکی وجود خواهد داشت، البته باید به یاد داشته باشیم که زبان هنر بهترین ابزار است تا کودکان ما نزدیکی بیشتر به آموزه‌های قرآنی داشته باشند./202/816/ب1

ارسال نظرات