۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۴۷۸۹
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

گروه‌های تکفیری وارثان قاتل امام علی هستند

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه امام علی(ع) به دلیل تفکرات تکفیری و تندروانه برخی به شهادت رسیدند، گفت: درواقع گروه‌های تکفیری و تندروی فعلی وارثان قاتل امام علی (ع) و خوارج هستند.
آیت الله رحمانی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم احیای شب قدر در بجنورد، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: امام نخست شیعیان به دلیل تفکرات تکفیری و تندروی برخی به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه تفکرات تکفیری از زمان حکومت امام علی (ع) وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد، تصریح کرد: درواقع گروه‌های تکفیری و تندروی فعلی وارثان قاتل امام علی (ع) و خوارج هستند.

 

نایب رییس هيأت مديره انجمن علمي اصول فقه تصریح کرد: برای مقابله و مبارزه با این تفکرات تند و خشن باید تقویت تفکر و ارتقای وحدت در بین عموم مسلمانان در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با اشاره به اینکه پیروان تفکرات تکفیری و تند از ابتدای ظهور اسلام تاکنون وجود داشته و برای دین اسلام و امت مسلمان مشکل ایجاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: این افراد در طول تاریخ با جریان اسلام اصیل و ناب محمدی مشکل داشته و همچنان نیز اسلام ناب را برنمی‌تابند.

 

وی با اشاره به برخی باورها و رویه‌های گروه‌های تکفیری، اظهار کرد: درحالی‌که در دین مبین اسلام جنگ و کشتار تنها برای دفاع از خود و دین مبین اسلام و به عنوان آخرین راهکار ممکن و موجود، مشروع شده است، گروه‌های تکفیری همانند آب خوردن اقدام به کشتن انسان‌های بی‌گناه می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه در دین اسلام ریختن خون انسان‌ها در غیر از موارد فوق‌الذکر مذموم بوده و به شدت نهی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود صراحت دین اسلام در حرمت خون‌ریزی، اکنون پیروان گروه‌های تکفیری با شعار الله‌اکبر و به نام اسلام و مسلمانی به قتل و غارت دیگر مسلمانان پرداخته و مدعی اجرای قوانین اسلامی هستند.

 

نایب رییس هيأت مديره انجمن علمي اصول فقه با بیان اینکه گروه‌های تکفیری ریشه در خوارج و اندیشه‌های آن‌ها دارند، اضافه کرد: اگر اکنون در تفکرات و اندیشه‌های گروه‌های تکفیری ازجمله داعش که نام اسلام را نیز بر خود نهاده‌، دقت کنیم می‌بینیم که همان تفکرات و حرف‌های گذشتگان پلید خود را تکرار می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: پیروان این گروه‌ها همانند خوارج تنها حرف خود را حق مطلق دانسته و از مباحث و مناظره‌های علمی و منطقی و عقلی نیز بیزار و گریزان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه اعضا و پیروان گروه‌های تکفیری افرادی ظاهرگرا و دارای جمود فکری هستند، خاطرنشان کرد: باید در راستای مقابله و مبارزه با این گروه‌ها آگهی‌های عمومی امت اسلام درباره دین خداوند افزایش یابد.

 

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید علما و روحانیان و اندیشمندان جوامع اسلامی با طرح مباحث علمی و دقیق دین مبین اسلام، دیگران را نسبت به انحراف و باطل بودن این گروه‌ها مطلع کنند تا اقشار مختلف مردم اسیر و خام استدلال‌های باطل و ظاهری پیروان گروه‌های تکفیری نشوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات