۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۱۴۰
آیت‌الله سیدان:

ائمه اطهار چراغ هدایت هستند

آیت‌الله سیدان گفت: مردم و اندیشمندان صدر اسلام در بسیاری از مسائل علمی و حکومتی هنگامی که با مشکل روبه‌رو می‌شدند تنها می‌توانستند سراغ ائمه معصومین(ع) بروند زیرا می‌دانستند پاسخ سؤال و مشکل آن‌ها نزد ایشان است.
سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه‌ای با موضوع کاربرد مثل در قرآن کریم به آیه ۳۵ سوره نور پرداخت و افزود: حضرت علی(ع) چراغ هدایت هستند. مردم و اندیشمندان اسلامی در بسیاری از مسائل علمی و حکومتی هنگامی که با مشکل روبه‌رو می‌شدند تنها می‌توانستند سراغ حضرت بیایند زیرا می‌دانستند پاسخ سؤال و مشکل آن‌ها نزد ایشان است.

 

وی در ادامه سه فضیلت حضرت علی(ع) را برشمرد و گفت: نخستین فضیلت ایشان با عمربن‌عبدود در جنگ خیبر مبارزه کردن است، جنگی که هیچ‌ کدام از مردان لشکر پیامبر(ص) جرأت نکردند به مبارزه با او برود، اما حضرت علی(ع) به جنگ او رفتند. دومین فضیلت بزرگ ایشان، خوابیدن در شب هجرت رسول خدا(ص) در بستر ایشان است.

 

وی افزود: سومین فضیلتی که تنها برای ایشان روی داد ولادت در کعبه است، حتی در برای مادر حضرت گشوده نشد بلکه دیوار شکافت و فاطمه بنت‌أسد وارد کعبه شد.

 

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که گاهی انسان قوانین طبیعت را رعایت نمی‌کند به همین دلیل دچار گرفتاری می‌شود، گفت: این افراد مانند کشاورزی هستند که به موقع بذرهایش را نکاشته یا در زمان لازم محصولش را آب نداده یا علف‌های هرز را از زمین جدا نکرده است در نتیجه محصول لازم را برداشت نمی‌کند.

 

وی افزود: این کشاورز به قانون کشاورزی درست عمل نکرده است، حال اگر دانسته عمل نکرده گناه کرده است و اگر ندانسته عمل نکرده می‌شود، آزمایش. بنابراین از ناحیه خداوند متعال ظلمی صورت نگرفته است./202/862/ب1

ارسال نظرات