۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۳۵۳۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

اخلاص در عمل حسن انجام کار و کسب رضایت الهی است

کارشناس مباحث تربیتی کودک و نوجوان با بیان اینکه حسن انجام کار و کسب رضایت الهی از مشخصات اخلاص در عمل است، گفت: اخلاص در عمل انسان را در زمره مقربان درگاه الهی قرار می دهد.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند مهربان‌ترین خالق و دلسوز ترین فرد برای عالمیان است، گفت: خداوند بر همین اساس تمام عالم را به صورت احسن التقویم خلق کرده و دوست دارد ببندگانش نیز کارها به احسن آن انجام دهند.

 

وی افزود: احسن کارها در این عالم اخلاص بوده و منظور از اخلاص این است که انسان کارها را به بهترین شکل ممکن و برای کسب رضایت خداوند انجام دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بر این اساس یکی دیگر از شاخصه های نوجوان مؤمن انقلابی اخلاص در عمل است و چون چنین فردی اخلاص در عمل را مد نظر قرار داده سعی می‌کند کارها را در بهترین شکل ممکن انجام دهد.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه کسی که کار خودش را به صورت حسن و نیکو انجام نداده و فقط سعی دارد به صورت بی کیفیت کار را تمام کند مخلص نبوده و اهل اخلاص نیست، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم چنین انسانی را مورد مذمت قرار داده و او را مورد بازخواست قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه چنین انسانی مصداق افراد کم فروش در کار است، گفت: همانطور که کم فروشی در بازار تجارت حرام است کم فروشی در زمینه کار هم حرام بوده و درآمد چنین کاری نیز به طبع حرام خواهد بود.

 

کارشناس مباحث تربیتی کودک و نوجوان افزود: در مقابل عده‌ای دیگر از افراد هم در جامعه زندگی می‌کنند که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند ولی به این علت که هدف آن‌ها از انجام کار کسب رضایت شخصی غیر از خداست نمی‌توان کار آن‌ها را کار خالصانه دانست و چنین افرادی در همین دنیا پاداش حسن انجام کار خود را از دیگران دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه انسان باید همواره در زندگی به دنبال اخلاص باشد، یادآور شد: اخلاص در کار پاداش اعمال را چندین برابر کرده و موجل افزایش رتبه و مرتبه انسان در میان بهشتیان می‌شود به گونه‌ای که خداوند فردوس اعلی که بهترین جای بهشت است را به بندگان مخلص خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین برای پیشرفت مقام های اخروی اخلاص از شاخصه های بسیار مهم مؤمنان است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات