۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۴۹۲
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

هنر یک مقوله ارزشمند و ارزشی است

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان اینکه هنر یک مقوله ارزشمند و ارزشی است، گفت: آنچه امروزه غرب به نام هنر به ما القا می کند هنر نیست، از این رو هنر یک مقوله ارزشمند و ارزشی است، بنابراین سبب تعالی انسان به سوی خداوند می شود.
حجت الاسلام زمزم زاده

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: متاسفانه رویکرد وزارت ارشاد به دنبال حمایت از هنرمندانی است که هنر آن ها هنری متمایل به غرب و ناسازگاری با ارزش های اسلامی است، بنابراین این یک آسیب جدی محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: وزارت ارشاد باید هنرمندان انقلابی و اسلامی را تشویق کند، لذا ما میبینیم که از خودتون هنرمندانی حمایت می شود که هنر آن ها پیروی از فرهنگ غرب و لیبرالیسم است.

 

حجت الاسلام زمزم زاده اظهار داشت: آنچه امروزه غرب به نام هنر به ما القا می کند هنر نیست، لذا هنر یک مقوله ارزشمند و ارزشی است، بنابراین باعث تعالی انسان به سوی خداوند می شود.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان افزود: افراد غرب زده در جامعه در قالب هنر و به اسم هنر افکار و آثاری را ترویج می دهند، انسان را بیشتر به مادیات و هوس رانی و دوری از خدا ترغیب می کنند و این ها هنر نیست بلکه ضد هنر است.

 

وی تصریح کرد: زندگی بدون هنر بسیار بی روح و کسل کننده است، لذا نقش هنر در زندگی این است که به مردم امید و نشاط می دهد، همچنین کار دیگر هنر این است که دوست داشتن زندگی را به انسان می فهماند و زندگی با صفا را به او نشان می دهد.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه گفت: هنر پدیده ای است که از دیر باز نقشی به سزا در زندگی انسان دارد و تاثیر این موضوع چنان بوده است که همراه بسیاری از صاحب‌نظران و اندیشمندان در ادیان و مکاتب مختلف از آن به عنوان وسیله ای کارآمد و موثر در جهت ترویج و تبلیغ اندیشه ها و رفتار مورد نظر خود از آن استفاده کرده اند.

 

وی بیان داشت: هنر از قدیمی ترین و موثر ترین پدیده های زندگی فردی و اجتماعی انسان است، تا جایی که هیچ وسیله یا روش زندگی را نمی توان پیدا کرد که هنر به نوعی در آن نفوذ نکرده باشد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان خاطر نشان کرد: توصیه من به وزیر ارشاد این است که خودشان در خانواده علم و تقوا بزرگ شدند با بزرگان و علما مشورت بیشتری داشته باشند، در واقع مشاورین خود را تغییر دهند و از کسانی استفاده کنند که ایمان کامل داشته باشد. ت /866/302/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات