۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۳۶۱۹۶
حجت الاسلام صفی یاری:

بصیرت ویژگی برجسته قلم رحمانی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به روز قلم و ویژگی های اصلی قلم های الهی، گفت: بصیرت ویژگی برجسته قلم های رحمانی است، چرا که به تعبیر امام صادق (ع) کسی که بدون بصیرت و آگاهی دقیق پا به راهی بگذارد جز بیراهه نمی رود.
حجت الاسلام صفی یاری

 حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ملاک های قلم رحمانی و الهی، اظهار داشت: قلم رحمانی و الهی، قلمی است که  جز مسیر و طریق عبودیت و تقوا نمی پوید و جز رضای خدا چیز دیگری را نمی جوید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در این نگاه، هدف جلب رضای پروردگار است و در این مسیر از هیچ قدرتی ترس و واهمه ای نیست جز از خدای قادر متعال؛ و همچنین با این دیدگاه است که قلم در خدمت منافع دین و مصالح مسلمین و در راستای دفاع از مظلومان و مستضعفان استفاده می‌شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در ارائه ملاک های نوشتاری و رسانه ای، گفت: کسی که با قلم رحمانی پیوند دارد براساس آیه شریفه «ولاتقف ما لیس لک به علم» اسیر گمانه زنی ها و حدسیات و شایعه پراکنی ها نمی گردد و به حیثیت و آبروی دیگران احترام می گذارد.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه خاطرنشان کرد: بصیرت ویژگی برجسته قلم های رحمانی است، چرا که به تعبیر امام صادق(ع) کسی که بدون بصیرت و آگاهی دقیق پا به راهی بگذارد جز بیراهه نمی رود و هرچه سرعتش زیادتر شود انحرافش از مسیر اصلی بیشتر می شود.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به عدم غرض ورزی و انتقام جویی در قلم رحمانی، تصریح کرد: کسی که مسلط به مسائل روز باشد هیچگاه غافلگیر نمی شود؛ از این رو در قلم رحمانی اگر انتقادی هم هست از روی سوز و گداز و اخلاص و احساس مسؤولیت است نه عقده گشایی و کینه ورزی و انگیزه های شخصی و حزبی.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم حراست از خطوط قرمز اعتقادی در قلم فرسایی، ابراز داشت: برای اهالی قلم رحمانی خط قرمزی وجود دارد که به هیچ وجه خود را مجاز به عبور از آن نمی دانند و آن شرع مقدس اسلام، ارزش ها، اخلاقیات و آرمان های انقلابی اسلامی است، چرا که آنان خود را موظف به حفظ و حراست از این حدود دانسته و بر پایداری از آن اصرار می ورزند.

 

حجت الاسلام صفی یاری در پایان با اشاره به دیدگاه قلم رحمانی و الهی نسبت به مردم، اظهار داشت: در نگاه الهی به قلم، آنچه مهم است، هدایت بشر است و در این فرآیند جز از خدا از هیچ کس و هیچ قدرت دیگری توقعی نیست، همچنین باید گفت افرادی که صاحب قلم رحمانی هستند خود را وامدار هیچ دسته، حزب، گروه و جریانی نمی دانند و معتقدند که مأموریت آنها هدایت مردم است./949/302/ب2

ارسال نظرات