۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۶۳۷۹
حجت الاسلام میرزا‌محمدی:

اسلام زخم‌ خورده خوارج است

استاد حوزه علمیه با اشاره به گروه خوراج، گفت: هنگامی که خوارج حس بی نیازی نسبت به ولی امر کردند دچار طغیان و سرکشی شدند.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد‌ رضا میر‌زا محمدی استاد حوزه علمیه بامداد سه‌شنبه 15 تیر در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: کسانی که خود را فقیر الی‌الله بدانند هرگز طغیان نمی‌کنند.

 

وی افزود: هنگامی که انسان نعمت‌های خدا را یاد‌آوری می‌کند و دست نیاز به سوی باری‌تعالی دراز می‌کند هرگز دچار طغیان و سرکشی نمی‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع بی‌نیازی، بیان داشت: حس بی‌نیازی در درون انسان سر‌کشی و تکبر را به وجود می‌آورد، عبد تمام دارایی و ماهیتش متوقف بر اربابش است. پروردگار عالم تمام نیاز‌های انسان را می‌شناسد.

 

وی گفت: شیطان با وجود 6000 سال عبادت هنگامی که در خود احساس بی‌نیازی کرد دچار طغیان و سر‌کشی شد، طغیان در اخلاق، سیاست، و تمام شون مادی و معنوی زندگی اگر بشر حس مطلق بی‌نیازی کند به انحطاط و نابودی پیش می‌رود.

 

استاد حوزه علمیه درباره موضوع  قرآن مجید، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم بندگتنش را دائما به یاد‌آوری نعمت‌های خداوند سفارش کرده است خداوند صاحب اختیاری است که به ضرر انسان امور مادی و معنوی را مدیریت نمی‌کند.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی در ادامه گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند؛ عبد فراری اگر به سمت خالقش نرود جایی برای رفتن ندارد، انسان در تمام شئون مادی و معنوی خود بی‌نیاز از عطایای باری‌تعالی نمی‌باشد.

 

وی گفت:  ظرفیت انسان و ماهیتش طغیان‌طلبی است، طغیان‌های مالی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی همگی نشات گرفته از احساس بی‌نیازی سرچشمه می‌گیرد.

 

استاد حوزه علمیه درباره خوارج، تصریح کرد: هنگامی که برخی از مسلمانان بعد از شهادت پیامبر احساس بی‌نیازی به ولی امر کردند دچار طغیان و سرکشی شدند و هنوز اسلام بار سنگین خوارج را به دوش می‌کشد.

 

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: طبق آمارهای رسمی منتشر شده 40 در صد از جرایم به حرمت ماه مبارک رمضان پایین آمده است، برنامه عملی و سلوک ماه مبارک رمضان رمز رفتار اجتماعی خوب است.

 

وی گفت: دنیا و تعلقاتش انسان را سنگین می‌کند خداوند در قرآن می‌فرماید؛ برخی از انسان‌ها آنقدر به دنیا و تعلقاتش دل می‌بنند که فرشته مرگ به سختی انها را از زمین جدا می‌کند.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی در پایان گفت: ماه رمضان فرصت بندگی، خود سازی، خود‌یابی و پرواز سیر الی الله است، هر روز و هر شب خداوند رزق جداگانه‌ای برای بندگانش فراهم می‌کند./202/856/ب1

ارسال نظرات