۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۶۶۵۴
کارشناس مسائل دینی:

تسلط بر نفس از فواید روزه داری است

حجت الاسلام سعادت فر با بیان این که تسلط بر نفس از فواید روزه گرفتن است، گفت: انسان زمانی متوجه می شود که نماز و روزه او قبول شده که گناهانی را که در زمان قبل انجام می داده ترک کند و در این صورت به خدا نزدیک شده و بندگی خود را کامل کرده است.
حجت الاسلام احمد سعادت فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام احمد سعادت فر کارشناس مسائل دینی امروز صبح در مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان، گفت: عید سعید فطر باید محصولی خوب برای مردم به خاطر روزه گرفتن باشد.

 

وی افزود: نتیجه یک ماه روز گرفتن را انسان باید با عیدی گرفتن در عید سعید فطر کامل کند و مردم باید بدانند که عید فطر محصولی از ماه مبارک رمضان بوده که انسان در این ماه با انجام اعمال چه برداشت هایی را از این محصول می کند.

 

حجت الاسلام سعادت فر با بیان این که انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان تسلط بر نفس را یاد گرفته، ابراز داشت: زمانی انسان می فهمد تسلط بر نفس دارد که در تنگنای گناه بیفتد و در آن موقع خدا را مقدم بر هر کاری بداند.

 

وی خاطرنشان کرد: تسلط بر نفس بر این معنا بوده که انسان می توانست در ماه مبارک رمضان گناه یا روزه نگیرد ولی بر نفس خود گفت، امر خدا بر من واجب بوده و باید آن کار را انجام بدهم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با توجه به این که ثمره ماه رمضان، مالک شدن عقل بر نفس است، اظهار داشت: انسان زمانی که مالک خود نباشد، دست بر هرکاری می زند و گناهان زیادی را مرتکب می شود و بعد می گوید ای کاش من فلان کار را انجام نمی دادم که در آن موقع نفس بر من غلبه پیدا کرده بود.

 

وی یاد آور شد: انسان زمانی متوجه می شود که نماز و روزه او قبول شده که گناهانی را که در زمان قبل انجام می داده ترک کند و در این صورت به خدا نزدیک شده و بندگی خود را کامل کرده است.

 

حجت الاسلام سعادت فر اظهار داشت: نگه داری عمل عبادی انسان، از انجام آن عمل سخت تر بوده و انسان نباید در زندگی خود با گناه کردن اعمال خود را که با زحمت به دست آورده راحت از بین ببرد.

 

نماینده حضرت آیت الله وحید در استان کرمان با اشاره به این که آن چه در زندگی افراد مهم بوده، نگه داشتن اعمال به سبب گناه نکردن است، بیان داشت: انسان همان طور که خودش زنده است، اعمال او هم زنده هستند و با او بزرگ می شوند و در روز قیامت می فهمد که چه کار کوچکی که دنیا انجام داده، به پاداش بزرگ تبدیل شده است.

 

وی در پایان گفت: گناه عوارض سنگینی را به دنبال دارد و از مردم می خواهم به راحتی اعمال ماه مبارک رمضان خود را با کناه از بین نبرند و قلب خود را سیاه نکنند./202/9707/ب1

ارسال نظرات