۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۲۲۱

تلاش مسلمانان کانادا برای مقابله با گسترش اسلام‌هراسی

مسلمانان کانادا که نگران افزایش شدید حملات ضداسلامی هستند، در تلاشند تا با اسلام‌هراسی و شیوع آن در جامعه مقابله کنند.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج یک تحقیق جدید در استان انتاریوی کانادا حکایت از آن دارد که اسلام‌هراسی به صورت یک بیماری مسری در این استان در حال گسترش است.

 

ایکنا گزارش داد که این تحقیق ۵۱ صفحه‌ای از افزایش چشمگیر حملات علیه مسلمانان در این استان خبر می‌دهد.

 

نتایج این تحقیقات نشان داد که تنها یک سوم مردم انتاریو نگرش مثبت نسبت به اسلام دارند و بیش از نیمی از مردم احساس می‌کنند که دین اسلام مروج خشونت است.

 

مهاجران سوری در انتاریو نیز وجود این احساسات منفی را تأیید می‌کنند زیرا پذیرفته شدن آن‌ها از سوی افراد جامعه بستگی زیادی به پذیرفته بودن دین اسلام از دید این افراد دارد.

 

دولت کانادا ۲۵ هزار مهاجر سوری را طی ماه‌های نوامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۶ به این کشور پذیرفته است.

 

این تحقیق بخشی از کمپین عمومی افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام‌هراسی بود که با حمایت مالی استان انتاریو و شهر تورنتو انجام شد.

 

در پاسخ به این افزایش اسلام‌هراسی، مسلمانان کانادایی در تلاشند که با احساسات منفی در مورد اسلام و مسلمانان مقابله کنند.

 

در این راستا، شورای ملی مسلمانان کانادا منشوری را با هدف مقابله با اسلام‌هراسی در سطح ملی رونمایی کرد.

 

شش شهر کانادایی با پذیرش این منشور، به صورت همزمان با برگزاری کنفرانس‌های خبری متن آن را برای مردم قرائت کردند.

 

این منشور می‌گوید: افزایش حملات علیه مسلمانان در کانادا نگران‌کننده است و قدرت کشور را ما را به عنوان کشوری که یک بافت اجتماعی متنوع و غنی دارد، در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

در این منشور آمده است: اگر زنان مسلمان در خیابان‌ها مورد حمله و مساجد هدف قرار بگیرند و مردم در مدرسه و محل کار با تبعیض مواجه باشند، فقط مسلمانان کانادایی رنج نخواهند برد بلکه کل جامعه کانادا تضعیف خواهد شد زیرا ارزش‌های عدالت، احترام، برابری و عزت نفس مورد تهدید قرار می‌گیرند.

 

این منشور با واقعی اما غلط خواندن اسلام‌هراسی از مردم می‌خواهد که با افزایش آگاهی‌ها، از شیوع اسلام‌هراسی در جامعه جلوگیری کنند.

 

جمعیت مسلمانان کانادا بیش از بقیه جوامع دینی کانادا در حال گسترش است و در طول دهه گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است. مسلمانان ۳,۲ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند./982/ب102/د

ارسال نظرات