۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۵۱۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

توجه به نیازهای مادی و عاطفی انسان‌ها از ضروریات جامعه اسلامی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسالت سنگین نهادهای خدمات‌رسان ازجمله سازمان بهزیستی، گفت: توجه به نیازهای عاطفی و مادی انسان‌ها یکی از ضروریات جامعه اسلامی است.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با مسؤولان بهزیستی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان بهزیستی خراسان شمالی که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: «بهزیستی» یک کلمه مسرت انگیز است که ریشه در عواطف انسانی دارد و تنها راه رسیدن به این مهم توجه به اصول دین است.

 

وی با بیان اینکه توجه به اصول اسلامی چاره بهتر زیستن است، افزود: توجه به اصول اسلامی مردم و جامعه را در سمت‌ و سوی زندگی بهتر قرار داده و سبب می‌شود زندگی بهتری داشته باشیم.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان این‌که دین مبین اسلام هیچ‌گاه نسبت به بهتر زیستن بی‌تفاوت نبوده است، خاطرنشان کرد: دین اسلام برای تمام زندگی انسان از بدو تولد تا دوران پیری برنامه دارد و توجه به این برنامه‌ها به زندگی سر و سامان و شکل می‌دهد.

 

وی افزود: کلمه انسان از انس گرفته شده است و باید انسان‌ها با هم انس بگیرند و برای بهتر زیستن و ایجاد همدلی و هم‌زبانی تلاش کنند.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فعالیت کارکنان بهزیستی یک فعالیت کاملاً انسانی در راستای بهتر زندگی کردن مردم بوده و این بهتر زیستن شامل تمامی حوزه‌های مادی و معنوی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که می‌تواند زبان بهتر زیستن را به جامعه آموزش دهد و در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: سازمان بهزیستی با نگرش علمی می‌تواند چهارچوب‌های مشخصی را در راستای هویت بخشی به جوانان ایجاد کند، از این‌ رو باید در این راه تلاش مضاعفی داشته باشد.

 

وی خطاب به کارکنان سازمان بهزیستی، افزود: خدمت به خلق‌الله افتخار بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده و شما هم باید از این امانت الهی به خوبی حفاظت کنید.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر وحدت بین دولت و ملت زمینه مناسبی فراهم کرده تا همه در راستای کمک به خلق همدوش و هم‌زبان با یکدیگر حرکت کنند.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان‌ها همواره باید برای یکدیگر مفید باشند و برای بهبود زندگی خود و همنوعان خود تلاش کنند، توجه به نیازهای عاطفی و مادی انسان‌ها را یکی از ضروریات جامعه اسلامی دانست.

 

گفتنی است، از بیست و دوم تا بیست و هشتم تیرماه به نام هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

 

شایان ذکر است، در استان 936 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 17 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و در مجموع نیز حدود 80 هزار نفر از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند می‌شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات