۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۸۱۱۱
امام جمعه پردیسان:

شورای نگهبان قلعه ای نفوذ ناپذیر است

امام جمعه پردیسان با بیان این که فقهای شورای نگهبان محافظان دین خدا هستند، گفت: همان فقهایی که مورد اعتماد امام خمینی(ره) بودند امروز هم مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند و نشان داده اند که از جریانات و احزاب تأثیر نمی گیرند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه، علما و فقها را مرابطون و محافظان دین خدا دانست و اظهار داشت: علما و فقها کسانی هستند که بیشتر از آن که به فکر خود باشند به فکر دین و جامعه هستند و این طور نیست که هر کس به حوزه آمد این ویژگی ها را داشته باشد.

 

وی با اشاره به 26 تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان به فرمان امام خمینی(ره)، افزود: این فقها نگهبان قانون الهی از انحراف و تحریف و تنها مفسران قانون اساسی هستند و نظارت آنها بر قانون اساسی استصوابی است نه استطلاعی.

 

شورای نگهبان قلعه ای نفوذ ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که شورای نگهبان ناظر درون گرا است و نظارت او برای خودش است نه برای ارگان دیگر، گفت: این که برخی نمی توانند در این قلعه محکم نفوذ کنند باعث خشم آنان شده است، شورای نگهبان نگهبانی است که نمی گذارد هر کسی به انتخابات راه پیدا کند و هر تفسیر غلطی که بخواهد از قانون داشته باشد.

 

وی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که با وجود فقهای شورای نگهبان دلمان آرام است، خاطرنشان کرد: همان کسانی که سال ها مورد اعتماد امام بودند اکنون هم مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند و این افراد نشان داده اند که در راه انقلاب استوارند و انحراف ها را به خوبی متوجه می شوند.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که تمام کشورهای دنیا نهادی را با کارایی شورای نگهبان دارند، افزود: در دولت اصلاحات رییس دولت و هم اعضای کابینه به جز شمخانی به اصلاح قانون اساسی به منظور محدود کردن نظارت شورای نگهبان بر انتخابات رأی دادند و می خواستند انتخابات را برگزار نکنند که رهبری قاطعانه ایستاد و جلوی این کار آنان را گرفت.

 

حضور افراد انقلابی در دو مجلس علامت سلامت شورای نگهبان است

وی ابراز داشت: علامت سلامت شورای نگهبان این است که در انتخابات دو مجلس که همه نگران نفوذ دشمن بودند کسانی روی کار آمدند که 206 نفر از آنان برای انتخاب اعضای حقوق دان شورای نگهبان به کسی رأی دادند که معروف به ضد فتنه است و نخواهدگذاشت فتنه گری به انتخابات راه پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به اجتماع منافقین در پاریس اشاره کرد و گفت: تمام سران استکبار ودست پرورده های آنان در منطقه از منافقانی که 17 هزار نفر از مردم ایران که در رأس آنان شهید بهشتی بود را ترور کردند به عنوان آزادی خواه و انقلابیون درتبعید حمایت کردند که نشان دهنده ماهیت و اهداف ضد انسانی مستکبران است و جواب این حمایت ها را خواهند گرفت.

 

مدیریت جدید حوزه به وضعیت معیشت طلاب رسیدگی کند

وی در ادامه به تغییر مدیریت در حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار دشت: از مدیریت جدید می خواهیم که به معیشت طلاب برسد تا طلاب بدون دغدغه معیشت به تحصیل بپردازند و بار سنگین علوم انسانی که پایه های حکومت اسلامی بر آن استوار است را با استفاده بهتر از ظرفیت طلاب جوان و آماده و با استعداد به خوبی بر دوش بکشد.

 

امام جمعه پردیسان در خطبه اول با بیان آیات 11 تا 20 سوره بلد به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: کمک به نیاز مندان و انفاق در راه خدا به معنی گذشتن از خود است و کسی که می خواه به قله انسانیت برسد بای از مسیر های سخت و دشوار بتواند عبود کند.

 

نباید در جامعه عده ای مرفه و عده ای فقیر باشند

وی به خدمات شهیدان فیاض بخش و لواسانی برای یک پارچه کردن مراکز کمک رسانی به نیازمنان اشاره کرد و گفت: باید در جامعه عدالت اجتماعی برقرار باشد نه این که عده ای فقیر و عده ای در اوج رفاه باشند؛ بهزیستی نهادی است که به انسان های آسیب دیده کمک می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی رواج ازدواج های سخت و طلاق های آسان در جامعه را برخلاف اصول اسلام دانست و خاطرنشان کرد: نباید این گونه باشد که در پایتخت ایران زنان و کودکان بی سرپست و زنانی که با 200 هزار تومان بچه خود را می فروشند وجود داشته باشند./843/پ201/ج

ارسال نظرات