۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۳۸۲۷۱
رییس سازمان بهزیستی استان قم خبر داد؛

نقش سازمان بهزیستی در کاهش ۳۰ درصدی طلاق‌ها

رییس سازمان بهزیستی استان قم از نقش این سازمان در کاهش 30 درصدی طلاق‌ها خبر داد و گفت: اگر فردی تقاضای طلاق داشته باشد، در این مرکز مشاوره می شود که حدود 30 درصد از آن ها سازش پیدا می کنند.
رضا سلیقه، رییس سازمان بهزیستی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا سلیقه، رییس سازمان بهزیستی استان قم به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره این سازمان پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

22 هزار نفر در قم تحت پوشش سازمان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی استان قم در ابتدای این دیدار با بیان این که سازمان بهزیستی مجموعه ای با فعالیت های گسترده است، اظهار داشت: ما در سازمان بهزیستی استان قم 22 هزار نفر را در همه جوانب اعم از هزینه های نگهداری و آموزش و تحصیل در دانشگاه تحت پوشش داریم که این افراد اعم از معلولین ذهنی، جسمی، حرکتی و غیر آن هستند و امروز بیش از 2هز ار نفر در مراکز ما نگه داری می شوند.

 

وی ادامه داد: ما در استان قم 33 مرکز بهزیستی داریم و بابت هرفردی حداقل ماهیانه 500 هزار تومان هزینه می کنیم و اگر فردی از افراد تحت پوشش نیز در دانشگاه غیر دولتی قبول شده و ثبت نام کند، صد درصد شهریه را پرداخت کنیم و تمام روستاهای استان را نیز تحت پوشش داریم که البته بیشتر هزینه ها از جانب خیرین تأمین می شود.

 

سلیقه با اشاره به طرح پیشگیری از معلولیت در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در همین رابطه در طرح پیشگیری از ناشنوایی سال گذشته از 23 هزار کودک تست گرفتیم که 40 نفر از آن ها مشکل داشتند که 90 درصد از آن ها به بهبودی پیدا خواهند کرد و در کودکان زیر شش سال بینایی سنجی داریم و همینطور مشاوره ژنتیک را در برنامه داریم تا از تولد بچه های معلول جلوگیری کنیم.

 

آموزش، تربیت و کمک به ازدواج

وی با اشاره به خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه کرد: در سازمان بهزیستی خانواده های بی سرپرست و بیش از 200 کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش هستند؛ سازمان بهزیستی، آموزش، تربیت، تحصیل و حتی ازدواج افراد تحت پوشش خود را در برنامه دارد و مربی ها نیز مثل مادر از آن ها حمایت می کنند و ما در سال جاری سه مورد ازدواج نیز داشتیم.

 

رییس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به ورود سازمان بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در کشور ما موضوعاتی همچون طلاق، بحث دختران فراری و خودکشی روبه رشد بوده است و از دغدغه های مسؤولان و رهبری نیز حل همین مشکل است، به همین منظو اگر فردی تقاضای طلاق داشته باشد، در این مرکز مشاوره می شود که حدود 30 درصد از آن ها سازش پیدا می کنند و همچنین جلسات آموزش برای افرادی که در آستانه ازدواج هستند برگزار می کنیم چراکه بیشتر طلاق ها در پنج سال اول ازدواج صورت می گیرد.

 

وی عنوان داشت: استان قم از جمله استان هایی است که مهاجرت به آن به دلیل وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و بیوت مراجع زیاد است که این نقطه مثبتی برای این شهر است ولی بار کاری را افزایش می دهد به گونه ای که بیش از 60 درصد فعالیت های بهزیستی استان قم مربوط به استان های دیگر است.

 

بهزیستی، سازمانی فرهنگی، اجتماعی و حمایتی

سلیقه در پایان با بیان این که بهزیستی، سازمانی فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است، یادآور شد: ما خانم های بدون مکان و دختران فراری را در مراکز مجزا جای داده ایم و و کودکان بی سرپرست نیز در 270 مرکز نگه داری می شودند و در بحث اشتغال و مسکن نیز تا کنون 1300 مسکن به افراد مددجو تحویل داده شده است و 700 مسکن نیز در آستانه واگذاری است./1330/پ202/ی

ارسال نظرات