۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۵۱۴
کارشناس تخصصی حجاب و خانواده:

تقویت حس تعلق خاطر به کشور خنثی کننده توطئه های دشمن است

کارشناس تخصصی حجاب و خانواده در خرم آباد با بیان این که تقویت حس تعلق خاطر به وطن، کشور و پرچم تعلق خاطر به فرهنگ را نیز ایجاد می کند، گفت: تعلق خاطر به وطن خنثی کننده توطئه های دشمن است.
نفوذ دشمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، معصومه حکیمیان، ظهر امروز در همایش زن ایرانی الگوی سوم زنان جهان، که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: وجود نسل جوان با سلامت جسم، روان و اخلاق نیازمند در دنیای امروز برای برخورداری از اقتدار، استقلال و آزادی ضروری است.

 

وی قدمت جنگ نرم را به تاریخ خلقت انسان بیان کرد و افزود: نادیده گرفتن وسعت و قدرت جنگ نرم موجب پیشرفت توطئه های دشمنان می شود.

 

کارشناس تخصصی حجاب و خانواده در خرم آباد با بیان این که وقتی جنگ جهانی است، مقابله منطقه ای به جایی نمی رسد، بیان داشت: باید افراد جامعه را از هجوم دشمنان آگاه ساخت.

 

وی با بیان این که دشمن امروز به این اصل پی برده است که خانواده ها جای تربیت نسل است و خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است، گفت: امروز دشمن اخلاق، حرمت، شرافت انسانی، حجاب و عفاف را که از توطئه های مهم جنگ نرم است، هدف قرار داده است.

 

محوری ترین راهبرد برای تربیت نسل جوان تزکیه نفس است

حکیمیان با یادآوری به این نکته که دشمن در هجمه های فرهنگی در پی نابود کردن سلامت جسم، روان و اخلاق نسل جوان است، بیان داشت: تزکیه نفس محوری ترین راهبرد برای تربیت نسل جوان و نوجوان است.

 

وی احیای سنت ها و حفظ حرمت را از مهم ترین راهبردهایی دانست که برای حفظ سلامت کانون خانواده در برابر هجمه های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کارشناس دینی و فرهنگی در خرم آباد با تأکید بر ضرورت هدایت سیستم آموزشی به سمت تربیت افراد با مهارت زندگی خاطرنشان کرد: نهاد ها، وزارتخانه ها و سازمان ها باید احساس مسؤولیت در برابر کشور را بین مردم ایجاد و تقویت کنند.

 

وی در ادامه تقویت حس تعلق خاطر به کشور، وطن و پرچم، تعلق خاطر به فرهنگ را نیز ایجاد می کند، اظهار داشت: ایجاد حس تعلق خاطر به وطن موجب شکست توطئه های دشمنان می شود.

 

وفاداری زوجین به همدیگر بستر ایجاد خانواده سالم است

حکیمیان در ادامه گرفتار شدن جامعه به ولنگاری و بی بند وباری را موجب محروم ماندن خانواده ها از حس وفاداری عنوان کرد و گفت: وقتی در جامعه ای فضای جامعه از لحاظ اخلاقی مسموم و ناامن شد، حرمت ها شکسته می شود و خانواده ها از هم فرو می پاشد.

 

وی با بیان این که احساس وفاداری زوجین به همدیگر را بستر ایجاد خانواده سالم است، افزود: وفاداری در بستر یک جامعه پاک به وجود می آید./9459/202/ب2

ارسال نظرات