۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۴۰۸۵۰
حجت الاسلام مؤمنی:

امام صادق در راه هدایت مردم متحمل سختی‌های بسیاری شد

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اهمیت عمل به سبک زندگی ائمه اطهار(ع) گفت: اگر در زندگی، بیان معصوم(ع) مد نظر انسان قرار بگیرد و برنامه زندگی شود، انسان را به سعادت و کمال می رساند.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی جمعه شب در مسجد اعظم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) هدایت بشر را اصلی ترین وظیفه ائمه اطهار(ع) و پیامبران دانست و خاطرنشان کرد: طبق آیه قرآن، چند وظیفه اعم از هدایت مردم به سوی خداوند متعال، دریافت وحی برای ابلاغ به مردم، تعلیم اقامه نماز به مردم و ایتای زکات بر عهده اهل بیت(ع) بود و ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به این مطلوب، ممکن است از طرق مختلف وارد شوند.

 

این کارشناس دینی اظهار داشت: پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) در مواردی با زبان، جنگ و حسن خلق مردم را هدایت می کردند؛ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از طریق تعلیم معارف دینی، مردم را هدایت کردند.

 

این کارشناس رسانه ملی اهل بیت هدایت کننده مردم دانست و تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «السلام علی ائمه الهدی»؛ زندگی، سیره عملی، سنت و بیانات اهل بیت(ع) هدایت است؛ ائمه اطهار(ع) هدایت می کنند و افراد را در صراط مستقیم قرار می دهند؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که صراط مستقیم من و سپس علی(ع) و فرزندان او هستند.

 

وی با بیان این که نگاه به سیره ائمه اطهار(ع) انسان را در مسیر اهل بیت(ع) قرار می دهد، گفت: اهل بیت(ع) ولی امر ما هستند و کلامشان برای ما رستگاری به ارمغان می آورد؛ امام صادق(ع) متحمل سختی های زیادی در راه هدایت مردم شد.

 

عمل به سیره و سنت اهل بیت تنها راه نجات بشر است

حجت الاسلام مؤمنی تعصی به سیره و سنت اهل بیت را تنها راه نجات بشر عنوان و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) پیرترین ائمه(ع) بود؛ خانه آن حضرت را آتش زدند؛ آن حضرت را پیاده دنبال مرکب خود کشاندند، شبانه به خانه آن حضرت ریختند و ایشان را با خود بردند؛ این صبوری اهل بیت(ع) به خاطر هدایت مردم بود؛ تمام انگیزه ائمه(ع) هدایت بشر است و تنها راه نجات بشر، تعصی به سنت و سیره آن حضرات است.

 

این کارشناس دینی با بیان این که زندگی بر مبنای بیان ائمه(ع) انسان را به سعادت می رساند، اظهار داشت: اگر در زندگی، بیان معصوم(ع) مد نظر انسان قرار بگیرد و برنامه زندگی شود، انسان را به سعادت و کمال می رساند؛ هر گونه دستورالعمل که طبق کمال اهل بیت(ع) نباشد، انسان را به بدبختی می کشاند.

 

این کارشناس رسانه ملی ضمن بیان روایتی به برتری انسان نسبت به ملائکه پرداخت و تصریح کرد: شخصی محضر امام صادق(ع) رسید و گفت انسان از نظر رتبه نزد خدا بالاتر است یا ملائکه؟ آن حضرت به نقل از حضرت علی(ع) فرمودند خدا ملائکه را با عقل و بدون شهوت خلق کرد و به حیوانات عقلانیت نداد و تنها شهوت را در وجودشان قرار داد، اما انسان مرکب از عقل و شهوت است و اگر عقل انسان بر شهوتش غلبه پیدا کند، از ملک بالاتر است؛ اگر جوانان به این روایت عمل کنند، جامع طرق خیر را دریافت کرده و در مسیر ضلالت و گمراهی قرار نمی گیرند.

 

وی لذت از گناه را مقطعی و ندامت آن را طولانی عنوان کرد و گفت: عقل می گوید اگر لذت دنیا را می خواهی، خدا را بندگی کن؛ از رهگذر بندگی خدا، انسان به درجات بالا خواهد رسید؛ عقل بزرگترین سرمایه ای است که خدا به انسان عطا کرده است.

 

حجت الاسلام مؤمنی با بیان روایتی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند ملکی که در وجود انسان بوده و فرد را به سمت خدا سوق می دهد، عقل است و چیزی که انسان را به سوی شیطان درون و برون سوق داد، جهل است؛ انسان باید در مسیر رضای الهی قدم بردارد و باید کاری از انسان سر بزند که انسان را به خدا نزدیک کند.

 

این کارشناس دینی درباره عقاید یکی از فرقه های ضاله اظهار داشت: گروه و فرقه ضاله ای وجود دارد که می گوید شیطان نمی تواند در ما نفوذ کند و نماز هم نمی خوانیم؛ مگر می شود کسی بگوید دین دارم، اما نماز نمی خوانم؟ ساختمان بدون ستون، استوار نخواهد ماند؛ جوانان باید در مسائلی که می شوند، به عقل خود رجوع کنند.

 

وضعیت حجاب در کشور وضعیتی نگران کننده است

این کارشناس رسانه ملی با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: وضعیت حجاب در جامعه، وضعیت نگران کننده ای است و به حدی این مطلب را نهادینه کرده اند که وقتی دختری وارد فضای دانشگاه می شود، خجالت می کشد چادر به سر کند و برای چادر بر سر نکردن، بهانه های واهی مطرح می کنند؛ برخی کاسب ها حتی در قم برای کسب بیشتر، دختران بزک کرده را به عنوان فروشنده انتخاب می کنند تا رزقشان بیش تر شود.

 

وی نماز را نجات بخش انسان از غفلت دانست و گفت: جوانان وقتی وارد جامعه می شوند و نگاهشان به بی بند و باری می افتد، فضای غفلت به وجود می آید، انسان باید در چنین شرایطی به نماز متوسل شوند؛ نماز به انسان نور می دهد؛ شیطان نمی تواند نسبت به کسی که با نماز انس دارد، غلبه پیدا کند.

 

حجت الاسلام مؤمنی ضمن بیان هشداری به متصدیان مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: خدا لعنت کند، کسانی را که شعار می دهند، اما به شعار خود عمل نمی کنند؛ علما این همه زحمت کشیده اند و این همه انسان ها شهید شده اند، کسی نباید جرأت کند که وضع جامعه را بی بند و بار کند؛ متصدیان فرهنگی باید در این زمینه کار کنند./822/پ202/ی

ارسال نظرات