۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۷۲۲
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در اقشار مختلف جامعه تشکیل شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح اقشار مختلف جامعه تشکیل شود گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و احزاب در فراگیری این فریضه الهی دنبال شود.
امر به معروف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست شورای معاونان ستاد با تبریک پیشاپیش فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی زیر نظر مساجد اقدام خوبی است و باید با مشارکت بیشتر مردم به ستاد ادامه یابد.

وی با بیان اینکه امسال احکام مسئولیت دبیران جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها صادر شده است گفت: در آخرین نشست ستاد با استاندار خراسان جنوبی برنامه‌های ستاد در سطح استان تشریح و ایشان قول همکاری و مساعدت را دادند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقشار بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و همچنین احزاب در گسترش این فریضه الهی مهم است و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در این بخش‌ها باید دنبال شود.

وی  با بیان این مطلب که برخی از دستگاه‌های استان نیز نسبت به وظایف قانونی در حوزه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مطلع نیستند گفت: در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تبیین و تشریح قانون در جلسات شورای اداری استان نیز توسط معاونت دولت به مردم انجام شود تا مشکلی در حوزه  آشنا نبودن با قانون مربوطه نداشته باشیم.

غیاثی با بیان اینکه صدا و سیما ظرفیت بسیار خوبی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: برگزاری نشست‌ها با حضور کارشناسان مجرب در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، پخش تولیدات انیمیشن و فیلم کوتاه و همچنین پرداختن به موضوعات مورد نظر ستاد در بخش صدا و سیما دنبال شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: مأموریت این معاونت در بخش مردمی و غیردولتی است که در این راستا طرح طلایه‌داران معروف و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، هیئت‌های مذهبی، اصناف، سمن‌ها و احزاب پیگیری و دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان افزود: در حوزه بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز براساس قانون و دستورالعمل ابلاغی اقدامات لازم پیگیری شده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد و اصناف تشکیل و دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه برگزار شده است.

جانشین معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حدود 100 دستگاه‌ اجرایی انجام شده است.

جمشید سورگی با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های شبکه اجتماعی در حوزه فرهنگی و اعتقادی نگران کننده است گفت: پیشنهاد می‌شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ارائه طرح و برنامه‌ای در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

در این نشست علی ناصری به عنوان معاونت امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های نظامی و قضایی خراسان جنوبی محمدرضا شامان به عنوان معاونت مدیریت منابع ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی و محمدرضا فخر به عنوان معاونت امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم در استان احکام مسئولیت خود را از سردار غیاثی دبیر ستاد دریافت کردند.

ارسال نظرات