۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۴۲۴۹۸
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

ایمان و اعتقاد به باورهای دینی از وظایف خبرنگاران محسوب می شود

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که ایمان و اعتقاد به باورهای دینی از وظایف خبرنگاران است، گفت: یک خبرنگار باید از تمام خبرهای کشور خبر داشته باشد تا با یک دید وسیع، خبری را منتشر کند.
روز خبرنگار

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مهم ترین کار در کشور بعد از قوه های مقننه، مجریه و قضاییه، صدا و سیما است که اصحاب رسانه مسؤولیت سختی را بر عهده گرفته اند.

 

وی افزود: در جامعه ای که دشمن با راه های متفاوتی با جوانان کشور ایران در حال جنگ نرم است رسانه وظیفه دارد که مردم را علاوه بر این که از جنگ نرم دشمن، خبر دهد باید آن ها را به فرهنگ اسلامی دعوت کند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که ایمان و اعتقاد به باور های دینی از وظایف خبرنگاران است، اظهار داشت: یک خبرنگار باید از تمام خبرهای کشور خبر داشته باشد تا با یک دید وسیع، خبری را منتشر کند.

 

وی ابراز داشت: خبرنگاران معیار اصلی خود را صحبتهای ولی فقیه قرار دهند و سعی کنند که همیشه در راه خبرنگاری از خط ولی فقهیه دورر نشوند زیرا دوری از راه ولایت فقیه مساوی با جهنم است.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که خبرنگار می تواند با خبر خود جامعه را متحول کند و به مردم بصیرت دهد، یادآور شد: خبرنگار در کار خود می تواند انتقاد سازنده ای را به دیگران انجام دهد زیرا انتقاد کردن حق همه  مردم بوده در صورتی که انتقاد سازنده باشد.

 

وی ابراز داشت: اگر روزی یک خبرنگار به دولت مردان در کار خبر خود، انتقادی را کرد، افراد مسؤول نمی توانند با زبان بد به حرف خبرنگار، جواب دهند و باید در این صورت انتقاد را شنیده و به او کار رسیدگی کنند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که شیطان بزرگ به جنگ رسانه های ایرانی آمده، اظهار داشت: رسانه های ایران با فرهنگ اسلامی به جنگ با دشمن در فضاهای مجازی بروند و سعی کنند که در هیچ شرایطی فریب دشمن را نخورند.

 

وی افزود: ابزار داعش در جامعه امروزی این است که می خواهد از طریق رسانه های خود، جنگ روانی را در دستور کار خود قرار دهد و مردم را از خود بترساند که این وظیفه رسانه بوده که از این کار جلوگیری کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که بعضی از افراد منافق در کشور بر روی بعضی از خبرنگاران معروف، سرمایه گزاری کرده اند، خاطرنشان کرد: انسان در هرکاری با نیت خود را خالصانه کند تا با نیت خود، کار خود را انجام دهد و فریب افراد منافق را نخورد.

 

وی در پایان گفت: به سمت دنیا رفتن از آفتهای خبرنگار بوده که باید در کار خود فریب تجملات دنیا را نخورند زیرا باید با روحیه انقلابی کار کنند که در این صورت خدا روزی را می رساند./9707/303/ب3

ارسال نظرات