۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۲۴۹۹
مدیر حوزه علمیه شهداد:

صداقت، رکن کار خبری است

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که صداقت در کار خبری یک رکن محسوب می شود، گفت: خبرنگار در کار خبری وارد جریانهای سیاسی نشود که این کار می تواند به کار خبری آسیب بزند زیرا این خبرنگار دیگر حق را ندیده و متناسب با آن حزب خبر خود را می سازد.
خبرنگار

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با این که 17 مرداد روز خبرنگار نامیده شده است، گفت: خبرنگار خوب باید واقعیتها را به مردم بیان کند تا افراد با واقعیتها آشنا شوند.

 

وی افزود: زمانی که یک خبرنگار در کار خود افزون بر این که واقعیتها را به مردم گفت و با صداقت خبری را به وجود آورد در این صورت مردم به او اعتماد کرده و خبرهای او را می پذیرند.

 

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که صداقت در کار خبری یک رکن محسوب می شود، اظهار داشت: خبرنگار در کار خبر وارد جریانهای سیاسی نشود که این کار می تواند به کار خبری آسیب بزند زیرا این خبرنگار دیگر حق را ندیده و متناسب با آن حزب خبر خود را می سازد.

 

وی ابراز داشت: خبرنگار باید ملاک اصلی خود را ولایت فقیه بداند و خبری که برخلاف ولایت فقیه بوده را انجام ندهد زیرا با ولایت فقیه می تواند حق را به خبر خود دعوت کرده و به یک خبرنگار حرفه ای تبدیل شود.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با بیان این که خبرنگار خطوط انقلاب را رعایت کند، خاطرنشان کرد: انقلابی کار کردن باید در تمام خبرنگاران کشور جمهوری اسلامی نهادینه شود چرا که صفت انقلابی با وجود انسان کاری می کند که مردم به حرفه خبری اعتماد کنند.

 

وی ادامه داد: کار رسانه ای باید با معیارهای انقلاب سازگاری داشته باشد و با تحولات زیاد، رسانه بتواند کار انقلابی و دینی انجام دهد که مهم ترین وظیفه صدا و سیما این است که دین حضرت محمد(ص) را به مردم از طریق رسانه یاد دهند.

 

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که رسانه کار سختی در جامعه بر عهده دارد، بیان داشت: صدا و سیما نیروهای متدینی را جذب کند و از افرادی که انقلاب یا اسلام را قبول ندارند، استفاده نکنند زیرا افراد ضد انقلاب به پایه های دین ضربه می زنند و با ذهن مردم بازی می کند.

 

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که نیروهای صدا و سیما آرمان گرا باشند و کار خود را به خوبی انجام دهند، ابراز داشت: متأسفانه در جامعه امروزی رسانه های کشور فرهنگ تجمل گرایی را در جامعه در دستور کار خود قرار دادند که این کار با فرهنگ اسلامی مناسب نیست.

 

وی ادامه داد: رسانه اسلامی ایران جلوی اشرافی گری را بگیرد و این کار زمانی شکل می گیرد که اصحاب رسانه اول از خود شروع کرده و بعد فرهنگ اسلامی را از طریق رسانه به مردم بیان کنند.

 

وی در پایان گفت: خط قرمز صدا و سیمای جمهوری باید اسلامی باشد و با اسلامی بودن خود از ولنگاری فرهنگی دور شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات