۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۲۶۷۷

تظاهرات هزاران آرژانتینی به درخواست پاپ

هزاران آرژانتینی در پاسخ به درخواست پاپ، از کلیسا به خیابانها آمده و با برگزاری تظاهراتی وسیع خواستار شغل بیشتر و فقر کمتر شدند.
تظاهرات کاتولیک ها

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران آرژانتینی روز یکشنبه در پاسخ به درخواست پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از کلیسا به سمت خیابانها سرازیر شده و با برگزاری تظاهراتی وسیع خواستار شغل بیشتر و فقر کمتر شدند. این تظاهرات پس از برگزاری جشنی در یک کلیسای پایتخت آرژانتین شروع شد و هزاران نفر در تظاهرات که از غرب شهر تا میدان مرکزی پلازا دمیو در مقابل کاخ ریاست جمهوری ادامه داشت پیوستند.

 

تظاهر کنندگان با شعار ' نان و کار ' راهپیمایی کرده و با کوبیدن روی طبل ها فریاد ' اشتغال بیشتر ' سردادند.

 

به گزارش ایرنا، این تازه ترین تظاهرات از سلسله تطاهراتی بود که علیه کاهش اشتغال و افزایش نرخ خدمات رفاهی طی سال جاری در در دوره زمامداری دولت موریسیو ماکری رییس جمهوری آرژانتین برگزار شد.

 

اتحادیه های کارگری می گویند، از زمان روی کار آمدن ماکری در ماه دسامبر تا کنون 200 هزار فرصیت شغلی در بخشهای مختلف از بین رفته است. دولت وی می گوید 52 هزار فرصت شغلی در بخش خصوصی و یازده هزار پست دولتی در فواصل ماههای ژانویه تا مه کاهش یافته است .

 

در یک مراسم عشاء ربانی در کلیسا، ماریو پولی اسقف بوئنوس آیرس نامه ای از جانب پاپ فرانسیس قرائت کرد که در آن از سطح بالای بیکاری در این کشور (زادگاهش) ابراز نگرانی شده است.

 

در یک بررسی دانشگاه کاتولیک که اخیرا صورت گرفته، برآورد شده است که در سه ماهه اول سال جاری 4/ 1 میلیون نفر در آرژانتین در فقر بسر می بردند.

 

آرژانتین از سومین اقتصاد بزرگ امریکای لاتین برخوردار است ولی با تورم شدید روبرو شده است .

 

پاپ خواستار حمایت اسقف ها از درخواست مردم برای ' نان و کار ' شده بود.

 

یکی از سازمان دهندگان تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت: ما به همین دلیل در اینجا جمع شده ایم./847/ب102/د

ارسال نظرات