۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۴۱۹۲
مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

۲ هزار طلبه در ۲۸ مدرسه علمیه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند

مدیر برنامه‌ریزی و آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲ هزار طلبه برادر وخواهر در ۲۸ مدرسه علمیه این استان مشغول تحصیل هستند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین هابیل خسروی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با فضلا و طلاب شهرستان بیرجند اظهار داشت: در زمان حاضر در حوزه علمیه خراسان جنوبی حدود 2 هزار طلاب برادر و خواهر در 28 مدرسه علمیه در شهرستانهای مختلف استان مشغول تحصیل هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: این طلاب در سه سطح یک، دو و سه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در مرکز استان مرکز علمیه تخصصی امیرالمؤمنین با نزدیک به 70 طلبه دروس حوزوی شامل علوم و معارف اسلامی و کلام اسلامی را فرا می‌گیرند.

خسروی بیان کرد: در مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین بیرجند نیز 150 نفر از اساتید و کادر آموزشی مجرب مشغول تدریس هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: به طور متوسط روزانه حدود 300 کلاس درس در مدارس علمیه خراسان جنوبی  برگزار می‌شود که به همین میزان نیز وقت صرف فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی در مراکز علمیه استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان جنوبی برای پاسخگویی به نیازهای علمی، پژوهشی و تبلیغی تمام تلاش خود را می‌کند، تصریح کرد: اما نیازهای استان فراتر و مستلزم گسترش بیشتر این فعالیتها است تا بتوانیم رسالت خود را در قبال مردم متدین و انقلابی استان انجام دهیم.

خسروی بیان کرد: تقاضای ورود به حوزه های علمیه استان بیشتر از توان ما است و همواره شرمند متقاضیانی هستیم که به دلیل ظرفیت کم نمی‌توانیم در خدمت آنها باشیم.

مدیر برنامه‌ریزی و آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: کمبود نیروهای انسانی توانمند و اساتید مجرب نیز در سطح حوزه‌های علمیه یکی دیگر از نیازهای جدی حوزه‌های علمیه استان است./922/101/ب3

ارسال نظرات