۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۲۶۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأگید کرد؛

لزوم برخورد قانونی با مروجان بی بندوباری در جامعه

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: راه مقابله با کسانی که مأموریت به ترویج بی‌ بندوباری در جامعه دارند نباید به صورت لسانی باشد، بلکه باید با آنها برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مشخص شدن حد و حدود در زمینه حلال و حرام، واجبات و محرمات و کلیه احکام دین از جانب پروردگار در قرآن اظهار داشت: هر کس این مرز و حدود را رعایت کند اهل بهشت شده و رستگاری عظیم از آن اهل بهشت است و هر کس نافرمانی کند اهل دوزخ شده و دچار خفت و خواری می‌ شود.

وی ادامه داد: انسان نباید از حد و حدود الهی تعدی کند، چرا که این حد و حدود بر اساس مصلحت ما انسانها وضع ‌شده است، اگر انسان بخواهد ضرر نکند باید این حد و حدود را بدون بهانه رعایت کند و راه بهشت جز این نیست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ادارات گفت: مدیران و مسؤولان جامعه باید اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی بدانند و در راستای اجرای احکام دین تمام سعی و کوشش خود را به کار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم فرهنگسازی تذکر لسانی در جامعه افزود: مردم نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی ‌تفاوت باشند، اگر تذکر لسانی به فراموشی سپرده شود افراد سودجو فرصت جولان نیز پیدا خواهند کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بی ‌حجابی جرم است، اظهار داشت: بی‌ حجابی نوعی ناهنجاری است که قانون و مصوبه در این راستا وجود دارد از این رو بی ‌حجابی جرم محسوب می‌ شود و باید با آن برخورد جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: خواسته بنده و مردم مسلمان از متولیان فرهنگی و متولیان دستگاه‌های مختلف مؤثر در امر حجاب، اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب و برخورد جدی با متخلفان است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درباره مسأله بدحجابی در جامعه دو نوع مخاطب داریم؛ یکی کسانی که طعمه واقع‌ شده‌اند و دیگری نفوذیها، دستها و عواملی که رسالتشان رواج بدحجابی و برچیدن حجاب در جامعه است.

امام‌ جمعه ارومیه در مورد برخورد با گروه اول تصریح کرد: با گروهی که طعمه قرار گرفته‌ اند باید به صورت غیرمستقیم و یا تذکر لسانی برخورد کرد و کافی است که با استدلال به آنها تفهیم کنیم که طعمه گروهی دیگر واقع شده‌ اند و در قالب روش‌ ها و رفتارهای خاص به آنان القا کنیم که حجاب یک هدیه الهی برای همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: راه مقابله با کسانی که مأموریت به ترویج بی‌ بندوباری در جامعه دارند نباید به صورت لسانی باشد، بلکه باید با آنها برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

ضعف قانونی در برخورد با تولیدکنندگان لباسهای نامتعارف اصلاح شود
وی افزود: ضعف قانون در برخورد با تولیدکنندگان لباسهای نامتعارف باید اصلاح شود و باید با تولیدکنندگان لباسهای غیر اسلامی و مبتذل برخورد شود و دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای آنها در نظر گیرد.

امام ‌جمعه ارومیه ضمن بیان این که برخی تعمداً در حال ترویج بدحجابی در جامعه هستند، گفت: در کنار اقدامات ایجابی، باید رفتارهای بازدارنده و سلبی نیز اتخاذ شده و با مظاهر بدحجابی و تولیدکنندگان لباس‌های نامناسب برخوردهای لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌ های خود قرار داده و روشهای اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات