۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۵۸۷
نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در قزوین:

مجاهدت شهید ابوترابی در تاریخ اسلام تکرار نخواهد شد

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در استان قزوین گفت: ابوترابی اسوه‌ی ایثار و مقاومت بود و هنوز نکات ناگفتنی از شخصیت ایشان بسیار مانده است که باید بیشتر از ویژگیهای ایشان گفته تا ابعاد مختلف این شخصیت بزرگ برای آحاد جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی فرد

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ورود سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد به میهن اسلامی ایران گفت: در بدو ورود ایشان به خانه، مردم شهیدپرور قزوین و شال از شور و شعف خود گوسفند و گاو ذبح می‌کردند و اینگونه اظهارات خود را به ما نشان دادند که ما هم قدردان آنها هستیم.

 

در تاریخ اسلام مجاهدت شهید ابوترابی دیگر تکرار نخواهد شد

حجت الاسلام ابوترابی فرد با توجه به اهمیت اینکه در تاریخ اسلام مجاهدت شهید ابوترابی دیگر تکرار نمی‌شود، ابراز کرد: ابوترابی اسوه‌ ایثار و مقاومت بود و هنوز نکات ناگفتنی از شخصیت ایشان بسیار مانده است که باید بیشتر از ویژگیهای ایشان گفته تا ابعاد مختلف این شخصیت بزرگ برای آحاد جامعه تبیین شود.

 

این استاد فرهنگی با اشاره به اینکه سیره سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مبتنی بر علم و آموزه‌های دینی بوده و مراقب بوده‌اند آنچه را آموختند به عمل کردن آن متعهد باشند، افزود: ایشان تلاش می‌کردند که با انجام کارهای مؤثر در کرامت انسانی دیگران تأثیرگذار و مؤثر باشند تا بتواند موجب افزایش ارتباط آنها با خداوند شوند.

 

مادر سید آزادگان نماد صبر و استقامت بود

وی در ادامه با اشاره به اینکه مادر سید آزادگان نماد صبر و استقامت بود، بیان کرد: بعد از 10 سال که فرزند ایشان از اسارت برگشت مدتی بعد همسر و فرزندش در سانحه تصادف و به دیار حق شتافتند ولی ایشان لب به شکایت باز نکرد.

 

ایمان به قیامت و معاد موجب ارتقای روحیه صبر و متانت مؤمنین می‌شود

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در استان قزوین با توجه به اهمیت اینکه مادرم همیشه ذکر خدا را بر لب داشت، اظهار کرد: ایشان به قیامت و معاد ایمان داشت و همین سبب ارتقای روحیه صبر و متانت ایشان شده بود و امروز مادران جامعه باید از سیره چنین زنانی درس بگیرند تا بتوانند ضمن مدیریت خانواده، مشکلات را رفع و آسایش و آرامش را در خانه حاکم کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه از دست دادن دو شخصیت بزرگ برای مادرم سخت بود، گفت: ایشان از آنجایی که کوه صبر و ایثار بودند توانستند این داغ وارده را تحمل کنند303/ب3/853/.

ارسال نظرات