۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۷۰۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

بالندگی کشور با دلخوش بودن به وعده های پوچ غرب حاصل نمی شود

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کلید توسعه و پیشرفت امروز کشور نیز تکیه بر توان داخلی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان است، گفت: با دلخوش کردن به وعده های پوچ و توخالی غرب نمی توان به رشد و بالندگی کشور امیدوار بود.
ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام غلامرضا کاوه، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در همایش تجلیل از جانبازان این شهرستان، گفت: آزادگان در زمان اسارت نمایش بزرگی از  استقامت، صبر، ایستادگی و ایثار را به همه‌ی جهانیان نشان دادند و این نمایش آنها سبب شد تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران قدرت و اعتبار بیشتری بگیرد.

امام جمعه موقت محمودآباد گفت: در دوره‌ای از زمان به دلیل جنگی که بر ایران تحمیل شد، جوانانمان برای دفاع از جمهوری اسلامی به سمت جبهه‌ها رفتند که تعدادی از آنان یا به شهادت رسیدند و یا جانباز شدند و یا به اسارت دشمن در آمدند، اگر در آن دوره جوانان با استقامت، صبر و شکیبایی خود در دفاع مقدس حاضر نبودند به یقین مسیر انقلاب و نظام این شرایط نبود.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که شاید برخی‌ها تصور می کنند آزادگان و ایثارگران حقی بر دولت، ملت و جامعه دارند اما، آنچه که موجب اهمیت است عمل به تکلیف در مقابل فرمان رهبری بود، بیان کرد: آزادگان در حال حاضر هم گوش به فرمان امام زمان خود هستند و اگر رهبری اذن دهد  از دین و خاک خود دفاع خواهند کرد همانطور که در جنگ تحمیلی دفاع کردند.

وی با اشاره به این که جوانان امروز چیزی کمتر از جوانان دوره جنگ ندارند، اظهار داشت: امپراطوری رسانه، از جمله رسانه‌های بیگانه، در حال تخریب چهره‌های خدوم هستند و هدفشان اسلام هراسی است که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام کاوه با تأکید بر این‌که دشمنان هدفشان جدا کردن مردم با رهبری واحد و انقلاب است، تصریح کرد:  دشمن در صدد مخدوش کردن چهره رهبری است و جوانان باید دقت کنند که فریب این تبلیغات دشمن را نخورند و همگان باید گوش به فرمان ولایت و رهبری باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به رنج بسیاری که اسرای ایرانی متحمل شدند، اظهار داشت: ارزش و جایگاه آزادگان را می‌توان از بقیه‌ رزمنده‌ها بیشتر دانست چراکه آنان، هم در پشت خاکریزها و هم در اردوگاه دشمنان جنگیدن را تجربه کردند.

وی با بیان این که نخستین پیامی را که مسؤولان و مردم کشور از آزادی آزادگان باید دریافت کنند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است، تصریح کرد: آزادگان و اسرا ثابت کردند با ایستادگی و مقاومت می توانند در برابر دشمنان پیروز شوند.

امام جمعه موقت محمود آباد با تأکید بر این که کلید توسعه و پیشرفت امروز کشور نیز تکیه بر توان داخلی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان است، خاطرنشان کرد: با دلخوش کردن به وعده های پوچ و توخالی غرب نمی توان به رشد و بالندگی کشور امیدوار بود.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که تاریخ دفاع مقدس سرشار از خودگذشتگی ها و جانفشانی های رزمندگان غیور است، گفت: صبر و استقامت اسراء، گواه شکوه و صلابت مردمانی است که برای احقاق حق خویش از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سالیان اسارت، لحظه های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که با سال ها مبارزه و با خون هزاران شهید به ثمر نشست، گفت: بدون شک دوران دشوار اسارت ثمره ای افتخارآفرین و عزت بخش به همراه داشت. صبر، استقامت، ایستادگی و تحمل شکنجه از ویژگی­ های آزادگان ایران زمین است که در دوران اسارت به منصه ظهور رسید و نشانگر شکوه مقاومت و ایثار شد.

وی با بیان این که آزادگان باید روحیه مقاومت و ایستادگی را به نسل جوان منتقل کنند، گفت: آن چه که دفاع مقدس و بازگشت آزادگان را برجسته‌تر کرد مقاومت و ایستادگی رزمندگان در برابر متجاوزان بود.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس یکی از برجسته‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی است که ملت ایران با رهنمودهای امام راحل در برابر تجاوز دشمن قاطعانه ایستادگی کرد، آن چه که دفاع مقدس و بازگشت آزادگان را برجسته‌تر کرد مقاومت و ایستادگی رزمندگان در برابر متجاوزان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، انتقال روحیه مقاومت و ایستادگی آزادگان به نسل جوان را نیاز جامعه امروز دانست و بیان کرد: گرامیداشت روزهای انقلاب گرامیداشت ایام‌الله و ارزش‌ها و گفتمان مقاومت و برای آینده چراغ راه است که نباید آن را به‌عنوان حادثه‌ای تاریخی محدود کرد.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که بازگشت پیروزمندانه آزادگان به میهن یکی از جلوه‌های شیرین انقلاب اسلامی است، خاطر‌نشان کرد: آزادگان با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن نشان دادند که اسیر می‌شوند اما ذلیل نمی‌شوند و در راستای حفظ اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی همه هستی خود را فدا می‌کنند.

امام جمعه موقت محمودآباد با اشاره به این‌که برخی افراد با زیرپا گذاشتن ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند تا به اهداف خود برسند، گفت: هیچ‌گاه نباید فداکاری‌ها و مجاهدت آزادگان را از یاد ببریم که از یاد بردن این مجاهدت‌ها موجب آسیب به کشور می‌شود.

حجت الاسلام کاوه در ادامه گفت: این افراد برگزیده‌هایی بودند که الگوی آن‌ها حضرت زینب کبری(س) بود و آن‌ها با توکل به خداوند و اقتدا به آن بانوی بزرگوار توانستند به عزت دست پیدا کنند و اگر این افراد نبودند هیچ‌گاه امنیت و اقتدار امروز را نداشتیم.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: مقاومت، توکل و اقتدار از رموزی است که آزادگان قهرمان آن‌ها را برای ما به ارمغان آورده‌اند و با عمل به این سه کلمه ثابت کردند که هیچ نیرویی توان مقابله با آن را ندارد، و حال مسؤولانی که همواره دم از پایبندی به ارزش‌های انقلابی می‌زنند باید بدانند که این آزادگان با تحمل بسیاری از سختی‌ها حاضر به سازش با دشمن نشدند و انتظار دارند که امروز هم مسئولان محکم جلوی دشمنان بایستند.

وی با بیان این که ملت ایران هیچگاه فداکاری و حماسه های فررندان سربلند و آزاده ی کشور حتی که در زمان اسارت در اردوگاه های ستم صدامی کشیدند را فراموش نمی کند، گفت: حماسه هایی که با رفتن و حضور در جبهه ها شروع شد و با تحمل سختی ها و تحمل دوران اسارت که در واقع عشق بازی آنان با خدا و آرمان هایشان بود ادامه یافت.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که هر کدام از آزاده های ما در دوران اسارت حماسه ای منحصر به فرد آفریدند، عنوان کرد: ملت ما باید در هر دوره ای از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس درس ایستادگی، مقاومت و مبارزه را بگیرند./950/202/ب2

ارسال نظرات