۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۴۴۹۵۰
در خطبه های نماز جمعه کاشان مطرح شد؛

پیشنهاد آ‌یت الله نمازی به وزیر بهداشت و درمان

نماينده ولی فقيه دركاشان به وزير بهداشت پيشنهاد داد تا با تشكيل گروه‌های كارشناسی، مسائل مربوط به فقه پزشكی و داروسازی، اخلاق پزشكی و اخلاق داروسازيی را برای تدريس در دانشگاه‌های علوم پزشكی آماده كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به محاصره كامل داعش توسط ارتش و نيروهاي مردمي در عراق و سوريه و هلاكت بسياري از تروريستها، گفت: تعداد زيادي از تروريستها درعراق و سوريه از صحنه نبرد فراركرده و تعداد زيادي از آنها در محاصره ارتش سوريه و عراق قرارگرفته اند.

وي، با اشاره به اينكه سازمان ملل متحد اعلام كرده است 30 درصد از تروريست هاي خارجي كه  ازكشورهاي غربي به عراق و سوريه آمده اند به كشورهاي خود بازگشته اند، گفت: سازمان ملل نسبت به بازگشت تروريست ها به كشورهاي غربي هشدارداده و بازگشت آنها را تهديدي براي امنيت كشورهاي غربي اعلام كرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري افزود: يكي از شاهزادگان آل سعود كه در رسانه ها به نام شاهزاده افشاگر معروف شده است، گفته عربستان در جنگ با يمن در سه عرصه نظامي، سياسي، اطلاعاتي از انصارالله شكست خورده است، چرا كه عربستان درپي حذف انصارالله از قدرت نظامي سياسي بود اما اكنون انصارالله در محور اصلي تصميم گيري در يمن قرارگرفته است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه، دولت عربستان با بحرانهاي سياسي، اقتصادي و نظامي روبرو است، ابرازكرد: دولت آل سعود 9 هزار كارگر فيليپيني را به دليل بحران مالي اخراج كرده است و رييس جمهور فيليپين به وزير كار اين كشور دستور داده است تا تمام 9 هزار كارگر فيليپيني را به كشور خود مراجعت كنند.

به گفته وي، دولت عربستان، پيش از اين 11هزار كارگر هندي و پاكستاني را از اين كشور اخراج كرده است و بسياري از كارفرمايان عربستاني به دليل بحران اقتصادي از عربستان فراري شده اند.

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه با اشاره به آموزش نظاميان و نيروهاي امنيتي بحرين توسط دولت انگلستان براي سركوب كردن اعتراضات مردمي، اذعان كرد: براساس گزارش روزنامه يمني، ميليونها كودك يمني از گرسنگي جان داده اند و ميليونها كودك يمني از گرسنگي گريه مي كنند و 22 ميليون نفر از مردم يمن گرسنه سر بربالين مي گذارند اما مدعيان حقوق  بشرخفه شده اند.

 مسجد پايگاه توحيد و موحدان است

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به 30 مرداد سالروز آتش زدن مسجد الاقصي در 47 سال قبل به دست يهوديان و صهيونيست ها در سال 1348 گفت: در سالهاي اول رحلت پيامبراكرم(ص) منطقه فلسطين و مسجد الاقصي تحت سلطه امپراطوري روم بود در ادامه آن را تحويل مسلمانان دادند اما مسجد الاقصي همان مكاني كه پيامبراكرم(ص) به معراج رفت در سال 74 قمري توسط صهيونيستها به آتش كشيده شد و خشم مسلمانان جهان را برانگيختند.

وي يادآور شد: امام راحل در سال 48 درحوزه علميه پيام مهمي را به همين مناسبت به مسلمانان جهان ابلاغ كرد و اين پيام در آبان ماه همان سال توسط روزنامه جمهوري عراق منتشر شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، عنوان كرد: امام خميني(ره) در اين در بخشي از پيام خود فرمود، تا زماني كه فلسطين اشغال شده آزاد نشده است، مسلمانان نبايد مسجد الاقصي را تجديد بنا كنندتا جنايت صهيونيستها همواره در برابر چشمانان مسلمانان مجسم باشد تا سبب حركتي براي آزادي فلسطين شود، از اين رو 30 شهريور در ايران با عنوان روز مسجد نامگذاري شده است.

آيت الله نمازي از مسجد بعنوان پايگاه توحيد و موحدان نام برد و با اشاره به اينكه از آغاز نهضت پيامبر، مسجد هميشه مركز تصميم گيري و برنامه ريزي و مقابله با تهديدات و تهاجمات دشمن بوده است، اظهار داشت: در انقلاب اسلامي نيز مسجد هميشه پايگاه مبارزه عليه طاغوت بوده و امروز نيز مساجد سراسر دنيا پايگاه مسلمانان مجاهد است و دولت فرانسه نيز امروز به بهانه اينكه مساجد پايگاه افراطيون و مبارزين است مساجد را در اين كشورتعطيل مي كند.   

امسال حوزه هاي علميه يك ماه زودتر بازگشايي مي شود

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم  همچنين با اشاره به آغاز سال تحصيلي 95 و 96 حوزه هاي علميه كشور در اول شهريور ماه امسال، گفت: فعاليتهاي حوزه هاي علميه در سراسر كشور همه ساله اول مهرماه آغاز مي‌شود اما امسال به دليل همزماني مهرماه با ماه محرم و عزاداري و فعال شدن هيئات مذهبي و هجرت روحانيت به شهرها حوزه هاي علميه يك ماه زودتر بازگشايي مي شود.

آيت الله نمازي يادآور شد: براي جلوگيري از تعطيلي حوزه هاي علميه تصميم گرفته شده است درسهاي حوزه علميه از ابتداي شهريورماه آغاز شود و در كاشان نيز يكشنبه هفته آينده 31 مرداد ماه مراسم افتتاحيه سال تحصيلي جديد حوزه در مصلاي بقيه الله اعظم كاشان برگزار خواهد شد.

وي افزود: طلاب جديد و اساتيد و فضلا روز يكشنبه 31 شهريورماه با حضور در مصلاي بقيه الله الاعظم كاشان كه متعلق به امام زمان(عج) است و آنها نيز سربازان صادق امام عصر هستند با امام خود پيمان و بيعت مي‌كنند تا با قدرت و قوت مراتب علمي را طي‌كنند.

مديريت وزير بهداشت و درمان سبب تحول و انقلاب در نظام درماني و دارويي‌كشور شده است

نماينده ولي فقيه دركاشان،با اشاره به اول شهريورماه ولادت ابوعلي سينا و نامگذاري اين روز به نام روز پزشك و همچنين تولد ذكرياي رازي در روز 5 شهريور و نامگذاري اين روز به نام روز داروسازي و تبريك اين روز به پزشكان و داروسازان، گفت: در سال هاي اخير به بركت مديريت توانمند و متعهدانه آقای قاضي زاده هاشمي، وزير بهداشت و درمان شاهد يك تحول و انقلاب در نظام درماني و دارويي كشور هستيم.

وي جامعه پزشكي و داروسازي را مانند ديگر مشاغل داراي فقه و اخلاق دانست و با اشاره به اينكه تمام مشاغل و حرفه ها و فنون در نظام توحيدي داراي واجب و حرام هستند ابراز داشت: هر تخصصي براي خودش احكام فقهي مخصوص به خودش را دارد و نظام پزشكي و دارو سازي نيز مانند ديگر مشاغل داراي فقه و اخلاق پزشكي و داروسازي و واجبات و حرامها و معروفات و منكرات است.

آيت الله نمازي به وزير بهداشت و درمان پيشنهاد داد تا با تشكيل گروههاي كارشناسي و انجام كارهاي كارشناسي، مسائل مربوط به فقه پزشكي و داروسازي، اخلاق پزشكي و اخلاق داروسازي‌ را براي تدريس در دانشگاههاي علوم پزشكي آماده كنند/1307/پ201/ج1

ارسال نظرات