۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۱۵۰
امام جمعه تسوج:

مسؤولان با رفتارهای نسنجیده سبب تضعیف نظام نشوند

حجت الاسلام بجانی گفت: هر شخصی که در نظام اسلامی عهده دار مسؤولیتی است در حقیقت عهده دار امانت الهی است، اگر مسؤولان با رفتار و حرکات خود سبب تضعیف نظام اسلامی شود، خائن هستند.
حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج

حجت الاسلام محمد بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رعایت و حفظ امانت را یکی از ضروریات دین اسلام دانست و گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، حاکمیت در ایران امانتی از پیامبران، اولیا و امامان (ع) است.

وی حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات خواند و ابراز کرد: هر شخصی که در نظام اسلامی عهده دار مسؤولیتی است در حقیقت عهده دار امانت الهی است، اگر مسؤولان با رفتار و حرکات خود سبب تضعیف نظام اسلامی شودن، خائن هستند، مسؤولی نباید در این نظام سبب ضربه به این انقلاب شود.

امام جمعه تسوج با تأکید بر صیانت از انقلاب و ارزشهای نظام اسلامی، اذعان داشت: مسؤولان نظام اسلامی در اقدامات و تصمیمات خود مصلحت انقلاب، کشور و مردم را مد نظر بگیرند نه اینکه به دنبال مصالح شخصی و جناحی خود باشند و از وظایف خود غفلت کنند.

وی افزود: اگر یک مسؤولی مردمی باشد و مردمی بماند، مسؤولیت را پلی برای چپاول و رسیدن به ثروت و قدرت نداند، انقلابی باشد و انقلابی بماند، از دشمنی آمریکا و اسرائیل غافل نباشد و توجه به نفوذ دشمن داشته باشد رعایت امانت کرده و اگر جز این باشد، خائن به کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام بجانی با حساس دانستن اوضاع منطقه و کشور از مسؤولان خواست، کارهای حساب شده انجام داده و از کاری که موجب التهاب در جامعه شود بپرهیزند، ابراز داشت: دوقطبی سازی در کشور توطئه ای است که دشمن به دنبال آن است، از این رو جریانات سیاسی باید از آن بپرهیزد.

وی تقویت کشور را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه عده ای با کارهای حزبی و سیاسی بازی برای انتخابات سال آینده، کشور را دچار تشنج کرده و وحدت و همدلی را به هم بزنند این نهایت خیانت به کشور و آب ریختن به آسیاب دشمن است، از دوقطبی سازیها باید پرهیز کرد.

امام جمعه تسوج با بیان اینکه این نظام قدرت و اقتدار خود را از خون شهیدان و امام راحل دارد و مدیون اندیشه اسلامی و الهی است، تأکید کرد: مسؤولان نظام و جریانات سیاسی نباید طوری حرکت کنند که ارزشهای انقلابی زیر سوال رود و سبب تضعیف انقلاب و امام راحل شود.

حجت الاسلام بجانی ادامه داد: این نظام بقای خود را مدیون ولایت فقیه و تدابیر شخص رهبری است، رهبر انقلاب بارها دشمن را با درایتهای خود مأیوس کرده است، از این رو باید همیشه از رهبر انقلاب و اصل ولایت حمایت کرد و دشمن را دچار سردرگمی کرد./302/854/ب1

ارسال نظرات