۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۴۴۵۴۰۸

استقبال مردمی از برترین‌های به‌نشر در طرح «تابستانه کتاب»

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به استقبال پرشور مردمی از طرح «تابستانه کتاب» پرفروش‌ترین آثار به‌نشر در طرح «تابستانه کتاب» را معرفی کرد.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به‌نشر، جواد محمدزاده، مدیرعامل به‌نشر با اشاره به ارائه تسهیلات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتاب‌خوانی، گفت: طرح «تابستانه کتاب» پس از اجرای دو طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» و «عیدانه کتاب» در آبان ماه سال گذشته و نوروز امسال، سومین برنامه حمایتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌فروشی‌های کشور بود که با موفقیت دنبال شد و هدف از اجرای آن، افزایش درآمد و ایجاد امید و اشتیاق در میان کتاب‌فروشان و در نتیجه، یاری‌رسانی بیش از پیش به رونق این حرفه بود.

محمدزاده با اشاره به مشارکت چهار فروشگاه این موسسه انتشاراتی در «تابستانه کتاب» عنوان کرد: انتشارات آستان قدس رضوی در راستای خدمات‌رسانی اجتماعی خود به آحاد جامعه و با توجه به دارا بودن فروشگاه‌های برتر استانی و نیز امکاناتی نظیر نرم‌افزار فروش، تجهیز به رایانه و دسترسی آسان به اینترنت در فروشگاه‌ها، از 16 تیر تا 16 مردادماه در این طرح شرکت کرد و با استقبال کم‌نظیر زائران و مجاوران علاقه‌مند به مطالعه کتاب مواجه شد.

وی با اشاره به این‌که این طرح، تمام کتاب‌های ثبت شده در سایت خانه کتاب و موجود در این فروشگاه‌ها را شامل بود، افزود: مقدار تخفیف در این فروشگاه‌ها برای کتاب‌های عمومی 20 درصد و برای کتاب‌های کودک و نوجوان 25 درصد بوده و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال بود و هر خریدار می‌توانست در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی عضو طرح خرید کند.

 

پرفروش‌ترین‌های به‌نشر در «تابستانه کتاب»

جواد محمدزاده اظهار کرد: به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در طرح «تابستانه کتاب» حدود 600 عنوان از کتاب‌های کودک خود را تحت عنوان «کتاب‌های پروانه» در معرض دید علاقه‌مندان به این طرح در فروشگاه‌های خود قرار داد. کتاب‌های «همیشه قصه‌ای هست» و «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی و هم‌چنین ترانه‌های«کی بود، کی‌ بود» اثر ناصر کشاورز از پرفروش‌ترین‌های این طرح بوده است.

وی افزود: «همیشه قصه‌ای هست» عنوان مجموعه‌ای پنج‌جلدی از حکایت‌ها و افسانه‌های ادبیات کهن و عامیانه ایرانی است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با روز جهانی کودک و نوجوان در مشهد رونمایی شد و  مجموعه پنج جلدی «قصه ما مثل شد» در سال 1386 عنوان کتاب برگزیده سال را نیز دریافت کرده، تعداد 110 قصه از قصه مَثل‌های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

محمدزاده همچنین درباره مجموعه شعر هشت جلدی «کی بود؟ کی بود؟» سروده ناصر کشاورز گفت: این اثر مفاهیم و موضوعات کاربردی ویژه خردسالان و کودکان را در قالب هشت موضوع آشپزخانه، میوه‌ها، لوازم‌التحریر، حمام، بازی، حیوانات، خانه و طبیعت در قالب ترانه‌های کودکانه به کودکان آموزش می‌دهد.

مدیرعامل به‌نشر همچنین درباره ارائه بالغ بر یک‌هزار عنوان اثر ویژه بزرگسالان در طرح «تابستانه کتاب»، به معرفی پرفروش‌ترین‌های این رده سنی پرداخت و عنوان کرد: آثاری چون «چگونه کتاب بخوانیم؟»، «اطلس قرآن» و مجموعه «ارتباط با خدا» پرفروش‌ترین آثار برای بزرگسالان در این طرح بود که وجود کتابی چون «چگونه کتاب بخوانیم» نشانگر علاقه‌مندی بیش از پیش ایرانیان به مسأله کتاب و حرکت به سوی بالا بردن سرانه مطالعه است.

وی افزود: کتاب «چگونه کتاب بخوانیم؟» نوشته مارتیمر جی آدلر و چارلز لینکلن ون دورن با ترجمه محمد صراف تهرانی که با طرحی جدید در سال جاری توسط به‌نشر تجدید چاپ شد، تکنیک‌های کاملا مفیدی را برای رده‌بندی موضوعی کتاب‌ها، خوانش هوشمندانه متن و ارتباط سازنده خواننده با نویسنده ارائه می‌کند و کتاب «اطلس قرآن(اماکن، اقدام و اعلام)» نیز اثری است که توسط دکتر شوقی ابوخلیل نوشته و توسط محمد کرمانی ترجمه شده و دربردارنده مجموعه‌ای از نقشه‌ها، جداول، تصاویر و توضیحات کافی درباره اماکن، اقوام و اسامی اشخاصی است که در قرآن ذکر شده‌اند./998/د102/ق

ارسال نظرات