۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۵۸۹۷
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت روحیه انقلابی در طلاب و محصلان علوم دینی

امام جمعه تبریز با تأکید بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در طلاب و محصلان علوم دینی، گفت: طلبه باید با بصیرت دینی و دشمن شناسی در عرصه های مختلف انقلابی نقشی اساسی ایفاء کند.
آیت الله شبستری در طرح میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با بیان اینکه حضور در حوزه های علمیه یک توفیق بزرگ و با ارزش است، گفت: باید حضور در این مراکز علمی را قدر بدانیم.

وی با آرزوی موفقیت برای طلاب جدیدالورود، گفت: اصل فضیلت علم و فضیلت تعلیم و تعلم مطلبی است که برای همگان جزء بدیهیات است، حتی برای طلاب جدیدالورود هم این مسأله محرز است که اهمیت موضوع و فضیلت علوم دینی را تشخیص داده اند و به حوزه های علمیه وارد شده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رابطه آثار علوم دینی و نشانه و برکات کسانی که وارد این حوزه می شوند، افزود: ما از خود چیزی نداریم، هر چه داریم از قرآن مجید و اهل بیت(ع) است، از علائم و نشانه های طلبه علوم دینی اخلاص است، و اگر اخلاص باشد قطعاً موفقیت طلبه تضمین شده است.

وی با بیان اینکه اگر در فرد طلبه انگیزه غیرالهی باشد قطعاً توفیقات الهی شامل حال فرد نمی شود، ابراز داشت: یکی از مهمترین دغدغه های طلاب باید تقوا و اخلاق الهی باشد، طلبه باید در کنار تحصیل علوم دینی اصل تقوا و اخلاق نبوی را مدنظر قرار دهد و در آن نیز پیشرفت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اهمیت تواضع در یادگیری علوم، فرمود: هر چقدر بار معلومات بیشتر می شود باید تواضع نیز در فرد بیشتر شود، آنهایی که آشنایی به متون دینی دارند و عقایدشان نسبت به مبدأ و معاد محکم است، خوف و خشیت آنها در مقابل خدا بیشتر است.

وی با بیان وضعیت و حالات ائمه اطهار(ع) در عبادت، افزود: در تاریخ ائمه اطهار(ع) با اینکه مقام عصمت داشتند همچنان در مقابل خداوند خائف بودند، طلاب دینی باید خوف از پروردگار داشته تا گرفتار معصیت نشوند و اصل تقوا را بر همه چیز مقدم بدانند و یک طلبه متقی باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه هر کسی که طالب علم است باید جد و جهدش در راه دین باشد، بیان داشت: جد و جهد هم در راه تحصیل علم هم در راه تهذیب نفس و هم در راه انقلاب و بودن در صحنه های انقلاب در موقع لزوم؛ شرکت در راهپیماییها و نمازجمعه لازم است.

وی با تأکید بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در طلاب و محصلان علوم دینی، خاطرنشان کرد: طلبه باید با بصیرت دینی و دشمن شناسی در عرصه های مختلف انقلابی نقشی اساسی ایفاء کند و مردم را نیز با این بصیرت و شناخت خود به انقلابی گری و صیانت از ولایت فقیه دعوت کند./854/202/ب2

ارسال نظرات