۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۴۷۹۷۹

مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تشریح شد

مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری عصر امروز در نشستی به ریاست استاندار و با حضور اعضا تشریح شد.
هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این استان، اظهار کرد: همه اقشار در دفاع مقدس دست به دست هم دادند و حماسه ‌ای بی سابقه در طول تاریخ کشور را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه انتقال ارزشهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان، تأثیر بیشتری نسبت به تقویت نظامی دارد و کشور را بیمه می ‌کند، گفت: دفاع مقدس به راحتی به دست نیامد و هزاران شهید کشور که بیش از 2 هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری نیز جزء آنها هستند، بهای آن بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وحدت و همدلی بین مردم و اطاعت از رهبر انقلاب موجب شد عراق در جنگ به اهداف خود نرسد، افزود: کشور در حال حاضر، آماده‌تر از زمان جنگ تحمیلی است و این آمادگی موجب می ‌شود هیچ کشوری به فکر حمله به ایران نیفتد.

سلیمانی اظهار کرد: دفاع مقدس موجب قدرتمندتر شدن کشور، به ‌وجود آمدن امنیت، حفظ تمامیت ارضی و پیشگیری از تهاجمات مجدد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسؤولان استان به‌ طور همه جانبه در بزرگداشت هفته دفاع مقدس آمادگی داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند.

عباس عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار در دفاع مقدس از اهداف اصلی برگزاری بزرگداشت این هفته است.

وی تصریح کرد: نهادینه ‌سازی روحیه ایثار، مقاومت و شهادت ‌طلبی با بهره‌گیری از روحیه عاشورایی و تببین نقش اقتصاد مقاومتی در دفاع مقدس به عنوان یک الگوی راهبردی در زمان حال از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

عباسی گفت: شعار محوری «ما آماده‌ایم» در برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال جاری، با عنایت ویژه به وحدت و همبستگی ملی در مقابل تهدیدات دشمن در همه حوزه‌ ها مد نظر قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آذین ‌بندی شهر، ‌آذین ‌بندی و سنگربندی ادارات، پوشیدن لباس نظامی در ادارات، پخش سرودهای مخصوص، برگزاری رژه و غباروبی مزار شهدا از جمله برنامه ‌های ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این استان است.

این مقام مسؤول افزود: رونمایی و حمایت از آثار در زمینه دفاع مقدس از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی دانش ‌آموزان و معلمان شهید به سایر دانش ‌آموزان از سوی آموزش و پرورش، آذین ‌بندی اماکن ورزشی و برگزاری راهپیمایی عمومی از سوی ورزش و جوانان و پخش سرودهای حماسی و انقلابی از سوی اصناف مختلف از جمله کارهایی است که دستگاهها در بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام خواهند داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته مبتنی بر شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواهد بود.

وی با اشاره نامگذاری و برنامه‌ ریزی همه روزهای هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: آیین های روز نخست این هفته با عنوان اقتدار و صلابت نیروها، روز دوم شهیدان، ایثارگران، فخرآفرینان و غباروبی گلزار شهدا و روز سوم حضور پرشور در نماز جمعه و ورزش همگانی برنامه ‌ریزی شده است.

عباسی ادامه داد: روز چهارم این هفته با عنوان هنرمندان، نخبگان و توجه به هنر دفاع مقدس، روز پنجم با عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتوانه مردمی و توجه به پدافند غیرعامل، روز ششم با عنوان پیشکسوتان، عزتمندان و تقدیر از آن‌ها، روز هفتم با عنوان استکبارستیزی و تبیین بصیرت و دشمن‌ شناسی و روز آخر با عنوان فرماندهان و نکوداشت فرماندهان شهید برگزار خواهد شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات