۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۸۳۱۱

واکنش بلژیک به ادامه شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی

بلژیک تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 463 واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری را محکوم و تاکید کرد که این اقدام موجب نابودی تدریجی راه حل تشکیل دو دولت می شود.
شهرک های صهیونیست نشین

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک در بیانیه ای مطبوعاتی با سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و تمامی اقدامات این رژیم در راستای گسترش بی سابقه شهرک سازی ها را به شدت محکوم مخالفت کرد.

این در حالی است که جنبش صهیونیستی "صلح اکنون" روز چهارشنبه گذشته درگزارشی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرح ساخت 463 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را به رغم انتقادات و محکومیت های گسترده بین المللی به تصویب رسانده است.

دیدیه رندرز وزیر خارجه بلژیک اظهار داشت که این طرح تاثیرات و پیامدهایی منفی بر صلح و سازش در منطقه داشته و راه حل تشکیل دو کشور را به تدریج به سمت نابودی می کشاند.

به گزارش مرکز  اطلاع رسانی فلسطین، رندرز تصریح کرد که همسو با اتحادیه اروپا به شدت طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را محکوم می کند.

وی تاکید کرد که بلژیک هرگز هیچگونه تغییری در مرزهای سال 1967 را به رسمیت نخواهد شناخت مگر آنچه با توافق هر دو طرف فلسطینی و صهیونیستی صورت گیرد.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه بین الملل در قبال شهرک سازی رژیم صهیونیستی که از جمله اصلی ترین موانع توقف مذاکرات سازش از آوریل سال 2014 است، شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات