۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۳۵۵
آیت الله مجتهد شبستری:

انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی است/ خدمت به مردم در نظام اسلامی باید قوی باشد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمی است، گفت: خدمت رسانی در این نظام برای مردم باید قوی و عمیق باشد.
آیت الله شبستری در جمع مسؤولان قطار شهری تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و کارکنان قطار شهری تبریز و حومه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی و برخواسته از تفکری اسلامی است، اظهار داشت: خدمت رسانی در این نظام برای مردم باید قوی و عمیق باشد.

وی با تأکید بر ارتقای رفاه عمومی، خاطرنشان کرد: انقلاب ما سبقه اسلامی دارد، همانطور که شاهد تحولات در عرصه فرهنگی در کشورمان هستیم باید تحولات در عرصه اقتصادی نیز جهت رفاه بیشتر مردم صورت بگیرد، انقلاب ما مردمی است و به همت این مردم به رهبری مرجع عالی قدر تقلید جهان تشیع در آن زمان امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله قطار شهری یک پدیده مبارک است، در کلانشهرها با بیشتر شدن جمعیت کل کشور از ۳۵ میلیون نفر به 70 تا 80 میلیون نفر و از طرفی با زیاد شدن مهاجرت از روستاها و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، این خیابانها جوابگوی وسایل حمل و نقل نیست.

وی با بیان اینکه قطعاً راه اندازی قطار شهری یک مسأله ضروری است، خاطرنشان کرد: قطار شهری می تواند هم در کاهش آلودگی هوا و برای کم کردن ترافیک شهر بسیار مؤثر باشد، قطار شهری باید در ارائه خدمات شهری توسعه یابد و مشکلات حمل و نقل عمومی را از میان بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با وجود کارخانه های متعدد در اطراف شهر تبریز و تردد زیاد خودروها در داخل شهر این عوامل در آلودگی هوا بسیار مؤثر است، در این میان قطار شهری نیاز است تا از آلودگی بیش از حد هوا جلوگیری کند، هم در وقت مردم صرفه جویی می شود و هم موجب تأمین آسایش و راحتی مردم می شود.

وی با تأکید بر تداوم و پیگیری خدمات شهری در حوزه قطار شهری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم، تصریح کرد: خدمت رسانی در این عرصه باید چه در ساخت و چه در بهره برداری به نحوی که قطار شهری سر و سامان گرفته و به وضع مطلوب برسد و موجبات رفاه و آسایش مردم شود باید با تمام قدرت ادامه پیدا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با تقدیر و تشکر از عزیزانی که در قطار شهری زحمت می کشند، خاطرنشان کرد: شما عزیزان در درگاه پروردگار به قصد قربت مأجور هستید و برای شما آرزوی موفقیت در انجام مسؤولیت محوله دارم./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات