۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۴۹۱۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

عرفه موسم بیداری قلوب مؤمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عرفه را موسم بیداری قلوب مؤمنان و روز لبیک به وحدانیت خداوند دانست و گفت: عرفه روزي است که حق تعالي بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌هاي جود و احسان خود را براي ايشان گسترانيده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدي ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه روز عرفه و عید قربان در اردبیل با اشاره به اهميت دعا و نيايش در فرهنگ اسلامي، خاطرنشان کرد: روز عرفه از اعياد عظيم است اگر چه به اسم عيد ناميده نشده و روزي است که حق تعالي بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌هاي جود و احسان خود را براي ايشان گسترانيده و شيطان در اين روز خوار و حقيرتر و رانده تر و در خشمناکترين اوقات است.

وی در بيان آثار و برکات دعا و نيايش در روز عرفه، دعا را از مصاديق روشن ذكر الله دانست و افزود: ياد خدا سبب آرامش روح و روان و اين آرامش با تكامل روح قرين است و آرامش كاذب و موقت نيست.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: تنها اميد و اتكاء براي انسان دعا و نيايش با حق تعالى است كه آرام بخش روح و روان است و در روز عرفه بهترين عمل، دعا و تضرع به درگاه الهي است چنان که حضرت امام حسين(ع) با دعایي با مضامين عالي در روز عرفه، بندگي خالص خود را به درگاه الهي ابراز کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به مراسم پرفيض دعاي عرفه در اردبيل اشاره کرد و گفت: امروز مراسم قرائت دعاي پرفيض عرفه در محل مصلي اردبيل از ساعت 16:00 آغاز مي شود و مردم با حضور گسترده خود در اين مراسم ارزش هاي اسلامي را ارج نهاده و پيرو مکتب اباعبدالله الحسين (ع) بودن را به اثبات مي‌رسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با تبریک عید قربان، بیان داشت: اين روز بزرگترين عيد مسلمانان جهان و روز وارستگي از تعلقات دنيوي و اتصال به معبود است.

وي با بيان اينکه در فرهنگ اسلامي عيد قربان از اهميت و ارزش بسيار بالایي برخوردار است، گفت: عيد قربان به معناي بازگشت انسان به مقام تقرّب الهي که اين مقام در سايه مبارزه با هواهاي نفساني و در پرتو تهذيب، خودسازي و بهره وري از فرصت هاي ناب به دست مي‌آيد.

عضو شوراي فرهنگي عمومي اردبيل در بخش ديگري از سخناني خود فريضه حج را تبلور تمام عيار اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: حج بهترين شيوه اتصال به مبدأ هستي است و در اين فريضه الهي تمامي مناسک و مراتب از آغاز تا فرجام، روحي منسجم دارد و پويائي آن، در پرتو همين روح منسجم که همانا رسيدن به مقام تقرّب الهي مي باشد نمايان است.

وی افزود: اين امر در عيد قربان و با سنّت قرباني که به شکل نمادين ذبح حيوان نمايش داده مي شود، بيش تر تجلّي مي يابد، چرا که اين سنّت، يادگار و يادآور عمل حضرت ابراهيم (ع) است که براي يافتن قرب الهي، در اوج تسليم و رضا، عزيزترين کس خويش را به قربان گاه ذبح فرستاد.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به فضيلت اقامه نماز عيد قربان نیز، گفت: در قرآن مجيد و آيات 15 و 16 سوره اعلي خداوند متعال در فضيلت نماز عيدين مي فرمايد؛ به يقين کسي که پاکي جست و خود را تزکيه کرد رستگار شد و آنکه نام پروردگارش را ياد کرد سپس نماز خواند. که مراد از صلوه نماز عيد قربان و عيد فطر است و شايسته است مسلمانان در اين روز مبارک در صفوف نماز عيد قربان همبستگي و اتحاد خود را نشان داده و از برکات و فيوضات اين روز بهره شويم./937/202/ب2

ارسال نظرات