۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۴۹۹۱۷

آخرین اخبار انتشارات آستان قدس رضوی

معرفی پرفروش ترین کتابها در فروشگاه های به نشر، کتاب «مقاله شناسی توصیفی ادیان هند و خاور دور» ، پنجاه و سومین ماهنامه همگام، چاپ کتاب «مشاوره با رویکرد اسلامی»، تولید 72 عنوان محصول فرهنگی برگرفته از گنجینه‌ هنر معماری اسلامی عناوین آخرین اخبار انتشارات آستان قدس رضوی است.
تازه های نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نشر در راستای عمل به بند 5 حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی، تولید محصول فرهنگی با نگاه به معماری حرم مطهر رضوی را در دستور کار خود قرار داده است.

72 عنوان محصول فرهنگی جدید با بهره گیری از مجموعه‌ی فضاها و بناهای آستان قدس رضوی به عنوان گنجینه‌ی منحصر به فردی از هنر معماری اسلامی و ظرائف و لطائف علمی و هنری تولید شد.

دفتر و دفترچه، لیوان، ساک دستی، مدال سینه ، شاسی، کاشی، کاغذکادو و ساعت دیواری 8 محصول فرهنگی هستند که همه با طرح‌های رضوی و برگرفته از طرح‌های موجود در معماری به کار رفته در صحن‌ها و رواق های مختلف حرم مطهررضوی در مجموعه انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین ناشران شرق کشور به تولید و انتشار رسیده است.

تولید کالا و نوشت افزار ایرانی اسلامی و برگرفته از معماری اسلامی حرم مطهررضوی با نام تجاری «گلدسته» در دستور کارجدی مجموعه انتشارات آستان قدس رضوی قرار دارد.

این آثار در مجموعه فروشگاه های 12گانه به نشر در مشهد و تهران در دسترس و خرید عموم می باشد.

 

معرفی پرفروش ترین کتابها در فروشگاه های به نشر

پرفروش‌ترین کتابهای به نشر در دوماه ابتدایی تابستان در حوزه کودک و نوجوان، به ترتیب تعلق گرفت به مجموعه  8جلدی ترانه‌های «کی بود؟ کی بود؟» سروده شاعر برجسته کودکان ناصر کشاورز، مجموعه‌های رنگ‌آمیزی برای کودکان ، مجموعه «بهترین داستان‌های دنیا برای کودکان» و «دانستنی‌هایی درباره بدن انسان»

در حوزه بزرگسال کتاب های «آموزش روخوانی قرآن کریم»، «وصیت‌نامه شرعی» و نیز «شفایافتگان» به خود اختصاص داده اند که از این میان کتاب «شفایافتگان» به ترتیب از سوی زائران و مجاوران مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

کتاب های «سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام»، «امام رضا علیه السلام و زندگی» و «بوستان سعدی»، «نامه زرین سلامت» و «عباس‌بن علی علیهما السلام؛ قمر بنی‌هاشم» آثار چاپ شده از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز جزو کتاب های مورد استقبال زائران و مجاوران حرم مطهررضوی بوده است که در فروشگاه های به نشر خریداری شده است.

 

مقاله شناسی توصیفی ادیان هند و خاور دور

کتاب «مقاله شناسی توصیفی ادیان هند و خاور دور» در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع وزیری از سوی گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شد.

یکی از فواید آشنایی با ادیان و مذاهب اقوام و ملل گوناگون توجه بیشتر به اصالت، اعتبار و استواری آموزه های دین مقدس اسلام است که عقلانیت و هماهنگی با فطرت انسانی از ویژگیهای آن است.

این کتاب ششمین اثر از طرح بزرگ «ماخذشناسی توصیفی ادیان» است که در آن سیصد عنوان مقاله به زبان فارسی با موضوع ادیان هنر و خاور دور معرفی و توصیف شده است.

باورها و آداب و رسوم هندویی، متن های مقدس هندویی، مکتب های فلسفی هند، هنر هندویی، آیین هند و اسلام، آیین هندو و ایران، عقاید و اخلاق بودایی، عرفان بودایی، دین بودا و ایران و امثال آن برخی از مباحث و موضوعاتی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

«مشاوره با رویکرد اسلامی»؛ نگاهی متفاوت به روانشناسی و مشاوره

 کتاب «مشاوره با رویکرد اسلامی» که برای نخستین بار از سوی انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسید، به بررسی رویکردهای رایج غربی در حوزه روان درمانی و مشاوره می پردازد و ضمن بررسی درون مایه های این دیدگاه ها در بستر معرفت شناسی و هستی شناسی؛ انسان شناسی اسلامی، دیدگاه های جدیدی را ارائه می دهد.

اثر «مشاوره با رویکرد اسلامی»، با نگاهی عمیق به پیرامون بنیادهای نظری مدل مشاوره با رویکرد اسلامی به طرح مقدمات کاربردی این مدل نیز می پردازد.

این کتاب در سه فصل؛ دیدگاه بیولوژیک و زیستی، مبانی وجودشناسی و معرفت شناسی و روان شناسی بار رویکرد اسلامی و مشاوره با رویکرد اسلامی خلاصه شده است، که از این رو توجه به وجودشناسی و هستی شناسی به قلمرو هستی وجود به صورت بنیادین را مورد نظر قرار داده است.

این کتاب برای اولین بار در سال 1395 با قیمت صدهزار ریال، قطع وزیری کوتاه و شمارگان هزار نسخه در 128 صفحه به چاپ رسیده است.

 

پنجاه و سومین ماهنامه همگام

پنجاه وسومین ماهنامه تحلیلی راهبردی همگام با موضوع تشریح حکم انتصاب تولیت معظم آستان قدس رضوی در بندهای سم تا سه از سوی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی چاپ و منتشر شد.

در این سری از نشریه همگام سعی شده است درسه بخش به تشریح سه بند اول حکم منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی با موضوعات «توسعه مفهوم خدمت»، «توجه به مجاوران»و «خدمت به زائران» پرداخته شود./1308/ت303/ق

ارسال نظرات