۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۹۹۹۹
با سخنرانی آیت الله صدیقی؛

بزرگداشت آیت الله خزعلی در حرم امام رضا برگزار شد

بزرگداشت نخستین سالگرد آیت الله خزعلی با سخنرانی آیت الله صدیقی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
مرحوم آیت الله خزعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی، یار مجاهد و مبارز امام راحل و رهبر معظم انقلاب در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم پنجشنبه شب، پس از اقامه نماز عشاء در صحن جامع رضوی با تلاوت قرآن کریم از سوی حمید شاکرنژاد آغاز شد و با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و قرائت دعای کمیل از سوی مرتضی طاهری ادامه یافت.

امام جمعه موقت تهران در جمع زائران و مجاوران رضوی از آیت الله خزعلی با عنوانهای عالم مجاهد، مبارز نستوه، پرچمدار بنیاد بین المللی غدیر، فقیه، ادیب، استوار در دفاع از انقلاب، غیور برجسته، حامی و مدافع ولایت یاد کرد.

وی افزود: آیت الله خزعلی ابوشهید بود که پسر خود را تقدیم انقلاب امام خمینی(ره) کرد و با همسر خود قرار گذاشته بودند که هنگام تشییع و تدفین فرزندش اشک نریزند تا دشمن شاد نشود.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: آن مرحوم فقیه علیه اشرافی گری می خروشید و از آخوندها و نزدیکانش که از انقلاب منحرف شده بودند، به طور رسمی اعلان برائت کرد و با دشمنان انقلاب که ادامه دهنده عاشورای حسینی و غدیر و مقدمه ظهور امام زمان(عج) است، ایستادگی می کرد.

گفتنی است، آیت‌‌الله ابوالقاسم فردی زمان شناس، دشمن شناس، حافظ قرآن و نهج البلاغه بود که در سال 1304 هجری شمسی در بروجرد، از توابع استان لرستان متولد شد و سال گذشته پس از یک دوره طولانی بیماری و به دلیل کهولت سن سال دعوت حق را لبیک گفت و در کنار مضجع شریف و حرم منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آرام گرفت.

یادآور می شود، همایش ملی «آیت بصیرت» با موضوع بازخوانی سیره انقلابی آیت الله خزعلی عصر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس نیز برگزار شد./202/1308/ب1

ارسال نظرات