۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۱۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن با هدف قراردادن ولایت به دنبال نابودی حکومت اسلامی است

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است، گفت: اگر می‌خواهیم ولایت و کشور ولایی ما در دنیا از حمله دشمنان محفوظ بماند باید مطیع فرمان رهبری ولایت باشیم همان گونه که فاطمه زهرا(س) در پیروی از ولی خود علی بن ابی طالب(ع) استوار بود.
حکومت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار ، حجت الاسلام رضا علی مؤمنی عصر امروز در جمع اعضای ستاد غدیر فریدونکنار با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: پیامبر(ص) به امر الهی در حضور بیش از 100 هزار نفر، امام علی(ع) را به امامت منصوب کردند و با قرائت آیه اکمال دین و اتمام نعمت فرمودند دینی مورد قبول خداست که ولایت امیرمؤمنان در آن باشد.

وی با بیان اینکه دین بدون ولایت مورد رضایت خداوند نیست، افزود: درس غدیر تمسک به ولایت و در عمل پیروی کردن از امامت است و پیام غدیر التزام به حکومت اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خدا را شاکریم که نور ولایت علوی بر کشور ما می‌تابد و اندیشه سیاسی و الهی مولا علی (ع) در کشور دنبال می‌شود.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه تر ایام غدیر، اظهار کرد: برای برپایی هرچه باشکوه‌تر عید سعید غدیر خم باید در هر محله یک ستاد متشکل از ائمه جماعات، هیئت‌امنا، دهیاری‌ها، پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های فرهنگی و... تشکیل شود.

وی با بیان اینکه میزان تعیین بهشتی بودن یا جهنمی بودن هر فرد، میزان حب او به علی (ع) است، گفت: آن‌طور که برای عید باستانی نوروز سفره‌های آن‌چنانی چیده می‌شود، بیاید برای عید حقیقی غدیر قدمی برداریم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دفاع همه‌ جانبه حضرت فاطمه(س) از ولایت علی(ع)، خاطرنشان کرد: بعد از وفات حضرت فاطمه(س)، علی(ع) در طول تمام مدت 25 سال اسمی از ولایت نبرد چراکه دیگر محافظی نداشت.

وی در ادامه به مظلوم ماندن حضرت علی(ع) حتی در عصر حاضر اشاره کرد و متذکر شد: علی(ع) از گذشته تاکنون مظلوم است و در عصر حاضر نیز نمی‌گذارند مردم علی را بشناسند و سند آن حذف برگ مربوط به واقعه غدیر از کتاب تاریخ اسلام در کشور مصر است.

وی با اشاره به توصیف پیامبر اکرم(ص) از امام، وصی و ولی بعد از خود در ماجرای غدیر، اظهار کرد: چرا این سخنان را نشنیده گرفته، به آن عمل نکرده و از آن اطاعت نکردند، اگر در آن زمان به این فرمان عمل می‌کردند امروز شاهد این چند دستگی‌ها نبوده و در میان خود آتش کشتار، جنگ، تروریسم، وهابی‌ها، تکفیری‌ها، داعشی‌ها و برادرکشی‌ها را مشاهده نمی‌کردیم.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان لزوم اطاعت همه‌جانبه از امر خدا و رسول خدا، خاطرنشان کرد: باید همه ولایت اهل بیت را پذیرفته، نزاع و اختلاف ایجاد نکنیم که سست می‌شویم بنابراین باید در مسیر دین، دینداری و ولایت صبر کنیم که خدا با صابران است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برای دوام ولایت، تلاش و فعالیت نرم در مراکز تعلیم و تربیت و مراکز فرهنگی برای فرهنگ‌سازی مسأله ولایت و نهادینه کردن فرهنگ دینی بین نسل‌های جدید نیاز بوده و به ویژه در فضای مجازی که تا حدودی آلوده است باید کار شود تا فضای مجازی در اختیار ولایت قرار بگیرد.

وی تقویت سخت‌افزاری را نیز لازمه دیگر دوام ولایت دانست و خاطرنشان کرد: باید سلاح داشته و از نظر وسایل دفاع نظامی نیز قوی باشیم که اگر قوی نبویدم تاکنون صد مرتبه آمریکایی‌ها بر ما تاخته و بساط انقلاب اسلامی را جمع می‌کردند.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان تأکید کرد: همانطور که دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و ده‌ها موارد تهاجم کوچک و بزرگ نشان داده است، باید از نظر نظامی نیز خود را ساخته و در این مورد قوی شویم چرا که اگر می‌خواهیم ولایت و کشور ولایت در دنیا محفوظ شود هم باید از لحاظ علمی و فرهنگی هم در فضای حقیقی و مجازی و هم از نظر نظامی باید قوی شویم./950/202/ب2

ارسال نظرات