۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۰۱۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت روحانیان مبلغ در روستاها سبب ارتقای شاخصه‌های فرهنگی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور و فعالیت روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق محروم سبب توسعه فرهنگی و ارتقای شاخصه‌های دینی جوامع روستایی می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی شامگاه امروز در دیدار با روحانیان مستقر و طرح هجرت استان، نقش یک روحانی در جامعه را بااهمیت و مؤثر دانشت و افزود: حضور روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف فرصت مغتنمی برای اهالی است.

وی با بیان اینکه حضور روحانی در روستاها همواره موجب خیر و برکت و توسعه شاخصه‌های فرهنگی می‌شود، اضافه کرد: وجود روحانی مستقر در مناطق محروم، می‌تواند به‌عنوان بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تحقق آرمانهای انقلاب عمل کند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه روحانیان مستقر در مناطق روستایی، ارکان وحدت اسلامی و منشأ خیر و برکت فراوان هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه یک روحانی مستقر تنها اقامه نماز جماعت و تشریفات شرعی نیست، بلکه روحانی مستقر باید به‌عنوان یک ملجأ برای محرومان، راهنما برای همه مردم و به‌ویژه الگوی صادق برای جوانان بوده و نقش‌آفرینی کند.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: شورای اسلامی روستا و دهیار می‌توانند دو بازوی کمکی در اجرای بهتر مسائل فرهنگی روستا در جوار روحانی مستقر باشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 150 خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی، با بیان اینکه رفع مشکلات خانه‌های عالم، اولویت عمرانی نهاد تبلیغات اسلامی استان است، افزود: باید با رفع کاستیهای موجود در این زمینه، اوضاع را برای ماندگاری بیشتر روحانیان مبلغ در روستاها مناسب کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه برخی از خانه‌های عالم در روستاها مدتی بلااستفاده بوده‌اند، افزود: خانه‌های عالم در مدتی که خالی از سکنه هستند ممکن است در قسمت تأسیسات آب‌رسانی و شیرآلات و برق، دچار خرابیهای جزئی شوند که بعد از استقرار روحانی در ساختمان، این مشکلات نمود پیدا کند.

وی اضافه کرد: نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی رفع مشکلات ساختمان خانه‌های عالم را در بازدیدهای دوره‌ای و یا به‌محض گزارش روحانیان، در اولویت امور قرار می‌دهد تا روحانیان مستقر و هجرت و خانواده‌های آنها با آرامش بیشتری به امر مقدس تبلیغ و فعالیتهای فرهنگی و مذهبی بپردازند.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر روحانیان مبلغ از ظرفیت تشکلهای مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اظهار کرد: تشکلهای مردمی، بازوی سازمان ‌تبلیغات ‌اسلامی هستند.

وی جایگاه تشکلهای دینی مردم‌نهاد در جامعه را مهم توصیف کرد و گفت: تشکلها و نهادهای مردم‌نهاد، بازوی سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی در پیشبرد اهداف آن ازجمله تبلیغ امور دینی هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در همه‌ هیئات مذهبی، انجمنهای اسلامی، کانون مداحان، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در شهرها و روستاهای استان شاهد برنامه‌های وزین و باارزشی هستیم و نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به این تشکلها، به‌عنوان چشم و بازوی خود در نقاط نزدیک و دورافتاده است.

حجت‌الاسلام خادمی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ علی‌رغم کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری، با هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در حوزه مأموریتی ادارات و مشارکت سازمانهای مردم‌نهاد، شاهد اجرای چشمگیر و موفق طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در استان خراسان شمالی باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات