۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۴۲۵

به آتش کشیدن مسجد مرکزی ادینبورگ اسکاتلند از سوی اسلام‎ستیزان

اسلام ستیزان در اسکاتلند یکی از مساجد مهم شهر ادینبورگ، پایتخت این کشور را به آتش کشیدند.
مسجد مرکزی ادینبورگ اسکاتلند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، مسجد مرکزی ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند از سوی اسلام ستیزان و به وسیله آتش مورد حمله قرار گرفته و بخش هایی از آن صدمه دید.

پلیس اسکاتلند اعلام کرده است که این حمله را در زمره حملات ناشی از نفرت (که اسلام هراسی یکی از زیرمجموعه های آن تلقی می شود) طبقه بندی می کند.

منابع خبری می گویند که حدود ساعت 2 و 10 دقیقه نیمه شب یک شنبه افراد مهاجم با پرتاب یک شیء مشتعل به داخل حیاط مسجد اقدام به این حمله اسلام هراسانه کرده اند.

پلیس اسکاتلند اعلام کرده است که خوشبختانه هیچ کس در اثر این حمله آسیب ندیده اما عواقب چنین حملاتی می تواند بسیار بیشتر از یک آتش سوزی ساده باشد.

اوایل ماه جاری میلادی رییس شورای پلیس ملی اسکاتلند با ارائه آمارهایی اعلام کرد که در هفته پس از اعلام رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا آمار حوادث ناشی از نفرت و اسلام هراسانه 58 درصد رشد داشته است.

نیک رایان، سخنگوی یک کمپین مبارزه با نژادپرستی در این ارتباط می گوید: ما از هر کاهشی در آمارهای مربوط به خشونت های ناشی از نفرت استقبال می کنیم اما آمار چنین خشونت هایی همچنان در بالاترین سطح خود در سال است.

وی افزود: رای به خروج از اتحادیه اروپا برای تعداد اندکی از مردم این امکان را فراهم کرد که نفرت عمیق و همیشگی خود نسبت به دیگران را بروز دهند، حقیقتی که بسیار قابل تاسف است و متخلفان باید به جزای عمل خود برسند./990/ب903/د

ارسال نظرات