۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۷۱۳
همزمان با عید سعید غدیرخم؛

طرح جهادی خدمت بی منت در مشهد آغاز شد

همزمان با عید سعید غدیرخم، طرح جهادی «خدمت بی منت» در یکی از شهرکهای محروم مشهد آغاز شد.
خدمت بی منت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طرح جهادی خدمت بی منت، عصر امروز با مشارکت هشت اداره و سازمان در شهرک شهید بهشتی مشهد رسما آغاز به کار کرد.

در این مراسم که با حضور محمدرضا حیاتی، گوینده پیشکسوت خبر به عنوان هم استانی ساکنان شهرک شهید بهشتی همراه بود، وی به صورت نمادین خبر ابلاغ ولایت امیرمؤمنان علی(ع) از سوی نبی مکرم اسلام(ص) را قرائت کرد.

وی با بیان اینکه کار جهادی و فرهنگی بازنشستگی ندارد، از پیشگامی ادارات و ارگان های مشهد برای خدمت رسانی به اسوه های دفاع مقدس قدردانی و ابراز امیدواری کرد این شهرک به زودی به مجتمع مسکونی تغییر نام پیدا کند.

در ادامه این مراسم با حضور خانم واله، جانباز و مادر چهار شهید از حیاتی و شهردار منطقه شش مشهد تجلیل به عمل آمد، همچنین شهریاران افتخاری و نفرات برتر مسابقات کشوری ووشوی بانوان که ساکن شهرک بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

اسدالله ابراهیم زاده، رییس ناحیه یک منطقه شش شهرداری مشهد در این مراسم گفت:با توجه به اینکه شهرداری ها ملزم به ارائه خدمات به شهرکها نیستند، شهرک شهید بهشتی نیز طی بیش از سه دهه حضور خانواده های مهاجر خوزستانی در این شهرک از محرومیت و مشکلات عدیده ای رنج می برد و طی سالهای گذشته سبب گلایه اغلب مردم ساکن شده بود.

وی افزود: عدم ارائه خدمات مناسب از سوی نهادها و سازمان های مختلف به این شهرک، محیطی امن برای ساخت و سازهای غیرقانونی، کیوسکهای تجاری در معابر و مشاعات و بلوک های نازیبا و نیز مشکلات عدیده بهداشتی، رفاهی و امنیتی ایجاد کرده بود.

ابراهیم زاده تصریح کرد: در پی مراجعات و مطالبات مردم از شهرداری جهت ساماندهی این شهرک، شهرداری اقدام به نیازسنجی کرد که طی آن مشخص شد رفع معضلات شهرک شهید بهشتی(ره) تنها مربوط به شهرداری نمی شود و همکاری سایر ارگانها را نیز می طلبد.

وی ادامه داد: در ادامه جلساتی با ادارات مختلف تشکیل و با همراهی هشت ارگان، طرح جهادی خدمت بی منت پی ریزی شد که اجرای آن از دو ماه گذشته به صورت غیررسمی در شهرک آغاز شده است.

مشاور شهردار منطقه شش مشهد با تأکید بر اینکه این طرح با مشارکت خود ساکنان شهرک اجرایی شده است، راه اندازی خط اتوبوس واحد، استقرار پایگاه مددکاری اجتماعی، ترمیم مدرسه شهید جهان آرا، ایجاد فضای سبز و ورزشی، صدور دفترچه سلامت، استقرار باجه عابربانک و کیوسک نیروی انتظامی، مرکز بهداشتی درمانی و مهدکودک را از خدمات در دست اقدام برای این شهرک عنوان کرد.

ابراهیم زاده با تأکید براینکه هدف این طرح جهادی، صرفا خدمت به مردم است، تداوم آن را مستلزم تداوم مشارکت مردم دانست و گفت: این طرح موقت و نمادین نیست و تلاش شده است امسال اعتبار خاصی برای آن اختصاص یابد.

وی یادآور شد: شهرداری منطقه شش، شورای اجتماعی محله اسوه های دفاع مقدس، فرماندهی انتظامی مشهد، اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش مشهد، مرکز بهداشت شماره 5، شرکت توزیع نیروی برق، سازمان اتوبوسرانی و بانک شهر نهادی مشارکت کننده در طرح خدمت بی منت هستند.

گفتنی است شهرک شهید بهشتی مشهد شامل شش هزار نفر از هموطنان عرب زبان خوزستانی است که 35 سال پیش در پی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به مشهد مهاجرت کردند./930/201/ب2

ارسال نظرات