۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۰۷۵۴
به مناسبت عید غدیر؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا برگزار شد

چند تن از طلاب برگزیده مدرسه علمیه امام رضا(ع) به دست تولیت این مرکز حوزوی معمم شدند.
مراسم عمامه گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهر تهران، غروب دوشنبه 29 شهریور با حضور مسؤولان و طلاب این مدرسه برگزار شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، حجت الاسلام والسلمین حسن قاسمی از اساتید برجسته حوزوی با اشاره به امر ولایت، گفت: ولایت روح دین است و در اصطلاح آن را می‌توان اساس دین نیز برشمرد.

وی افزود: دین منهای ولایت همانند یک بدن بدون روح است، بعد از پیامبر(ص) برخی از افراد با کنار زدن ولی به نظام دین آسیب زدند و آن را به انحراف کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با اشاره به واقعه غدیر، بیان داشت: روز غدیر در معنای اصلی نصب امام حضرت علی(ع) نبود، بلکه این روز ابلاغ امر ولایت بود.

وی تأکید کرد: پیامبر(ص) تنها ظواهر دین را مورد توجه قرار می‌دهد، اما ولی خدا است که باطن دین را می‌شکافد. بر همین اساس نیز طبق روایات مستند آمده است که پیروان امامان معصوم جزو بهشتیان می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان با سفارش به طلاب، گفت: باید طلابی که قدم در راه تبلیغ می‌گذارند بدانند که لباس روحانیت بسیار ارزش دارد اما وسیله‌ای برای فخر فروشی نیست. نباید روحانیان جوان اسیر مسایل مادی شوند، ضمن اینکه خانواده‌های طلاب و روحانیان نیز باید سعی کنند از نعمت بزرگ روحانیت استفاده کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم 10 نفر از ظلاب برتر مدرسه علمیه امام رضا(ع) به دست حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، تولیت این مرکز، معمم شدند و قدم در راه تبلیغ گذاشتند./202/856/ب1

ارسال نظرات