۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۱۷۷
تولیت آستان قدس رضوی:

راه برون‌رفت از مشکلات انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه برون‌رفت امروز کشور انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است، باید ثباتی در ارتباط با کارها ایجاد کنیم و با مدیریت خوب مشکلات و تنگناها که وجود دارد را رفع کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مقدس است، چند عامل را در قدسیت نظام دخیل دانست و گفت: نخستین عامل متصل شدن نظام به وحی است یعنی بایدها و نبایدهای الهی در کتاب خدذا و سنت نبوی قدسی است و اتصال به این نظام به وحی است و این مجموعه با وحی دارای جایگاه قدسی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که دومین علت قدسیت نظام، سازوکار قدسی آن است، افزود: اتصال این سازوکار و ساختار نظام به پیامبر اکرم(ص) و امامان و پیشگامان دین است یعنی ساختار باید به ساختار هدایت دین اتصال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ما ولایت فقیه را خلیفه خداوند و جانشین آن می‌دانیم که از جانب حضرت ولی عصر(عج) نیابت خلیفه را در روی زمین دارد، تصریح کرد: سومین عامل قدسیت مبتنی بودن قوانین جمهوری اسلامی ایران به قوانین قدسی است یعنی نباید در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ قانونی در خلاف نظام شرعیت و قدس شرعیت صورت بگیرد، در رابطه با خلاف قانون زمان وجود دارد اما در خلاف شرع زمانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در هر  زمانی که قانونی بر خلاف شرع باشد نقص می‌شود به هیچ عنوان نباید در نظام جمهوری اسلامی ایران حکم و قانونی بر خلاف شرع باشد، ادامه داد: حرکت نظام یک حرکت قدسی است، سلسله مراتب نظام قدسی است و باید خود فرد نیز با قدسیت حرکت کند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید یک بازنگاهی به این دفاع مقدس شود و باید متوجه شویم این پیروزی‌ها و سربلندی‌ها از کجا به دست آمده است، در دفاع مقدس اخلاص مردم، امام(ره) و نیروهای مسلح وجود داشت و فرزندان این مرز و بوم »ما می‌توانیم» را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که اخلاص امر بسیار مهمی است، اظهار کرد: هر امری که در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر نشدنی بود با همفکری و همگرایی این کارها را تبدیل به کار شدنی می‌کردند، این فرزندان خستگی‌ناپذیر بودند.

وی با بیان این که دشمنان ما امروزه به ظاهر جنگی با کشور ایران ندارند اما بنا دارند تقدس و ارزش‌های دینی در این نظام نماند، افزود: آنچه که امروزه در این نظام صورت می‌گیرد اقامه نماز است و دشمنان نیز با همین اقیموالصلاة مشکل دارند، تمام تهدیدهایی که وجود دارد به گستردگی داشته‌های ما است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان به گفته قرآن ایمان ندارند و میثاق‌شکن هستند، عنوان کرد: ما می‌توانیم با تکیه به داشته‌های خود مانند نیروهای انسانی، معادن، علم و صنعت استفاده کنیم و استقلال اقتصادی را در کنار استقلال سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز خراسان جنوبی از لحاظ اقتصادی غیربرخوردار اما از لحاظ نیروی انسانی کارآمد است، گفت: توقف در وضعیت کنونی استان جایز نیست باید برای این وضعیت راه برون‌رفتی پیدا کرد، این وضعیت از جنگ سخت مشکل‌تر نیست بنابراین باید از این وضعیت خارج شد.

وی با بیان این که باید گره مشاغل استان به دست مدیران استانی گشوده شود و وضع معیشت در این استان باید بهبود یابد،  ادامه داد: راه برون‌رفت امروز کشور انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است، باید ثباتی در ارتباط با کارها ایجاد کنیم و با مدیریت خوب مشکلات و تنگناها که وجود دارد را رفع کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نهضت خدمتگزاری امروز در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: رفع تمامی مشکلات مردم از مهم‌ترین وظایفی است که بر عهده مدیران استانی و کشوری قرار دارد، مردم این استان متدین و حزب‌الهی هستند و در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند و امروز نوبت مدیران است تا در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مردم وقتی ببینند عرصه خدمت است مشارکت می‌کنند، گفت: آستان قدس رضوی در ورودی شهر مشهد و نزدیکی شهر طرق، شهر زائر در 35 هکتار برای 20 هزار نفر زائر می‌سازد که بسیاری از مردم برای کمک به ساختن شهر زائر اعلام آمادگی کرده‌اند و این نشان می‌دهد اگر کارها برای خدمت به مردم باشد خودشان در آن مشارکت می‌کنند.

وی با بیان این که مردم خراسان جنوبی که در اشتغال مشکلات بسیاری دارند تاکنون کمک‌های زیادی را به عتبات عالیات کرده‌اند، افزود: مشکلات امروز ما مشکل اقتصادی است، باید این مشکلات رفع شود، مردم این نظام سرمایه‌های انقلاب هستند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امیدواریم تمام مردم استان گام بلندی در جهت نهضت خدمت بردارند، تصریح کرد: هر برنامه‌ای که برای استان خراسان رضوی باشد برای استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی هم خواهیم داشت و این دو استان در اولویت قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: یکی از راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل است.

وی با بیان این که فقر، فساد و تبعیض هیچ‌گونه سازگاری با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد، بیان کرد: جامعه چهره فقر، فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد، فقر محصول بی عدالتی‌های اجتماعی است و فساد نیز محصول افراد فاسق و سودپرست است./880/پ201/ج

ارسال نظرات