۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۱۲۲

راه‎اندازی کمپین «من یک مسلمان هستم» به وسیله شهرداری نیویورک

کمپین من یک مسلمان هستم به منظور مقابله با گسترش اسلام هراسی و افزایش تعداد حملات صورت گرفته به مسلمانان در فضای مجازی به راه افتاده است.
مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری آر.تی.، شهرداری نیویورک و کمیسیون حقوق بشر این شهر به منظور مقابله با گسترش روزافزون اسلام هراسی و حملات اسلام هراسانه به مسلمانان آمریکا کمپین "من یک مسلمان هستم" را با هشتگ #IamMuslimNYC به راه انداخته اند.

سازمان دهندگان این ایده اعلام کرده اند که افزایش دیدگاه های منفی نسبت به مسلمانان، پناهجویان و مهاجران آنان را ترغیب به راه اندازی این کمپین در فضای مجازی کرده است.

قرار است هشتگ #IamMuslimNYC در فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام فعال شده و شامل "برنامه های آینده" نیز باشد تا بدین وسیله از امنیت مسلمانان نیویورک حمایت شده و کارگاه های آموزشی نیز برای آشنایی شهروندان نیویورکی با دین اسلام برگزار شود.

انتشار پوسترها و بنرهای چند زبانه در مورد حقوق مدنی و شغلی مسلمانان از دیگر اقدامات دفتر شهرداری نیویورک و کمیسیون حقوق بشر این شهر بوده است.

قرار است کمپین رسانه ای گسترده تر دیگری "به منظور آموزش شهروندان نیویورک برای مبارزه با اسلام هراسی و پذیرش تنوع دینی" در سال 2017 میلادی راه اندازی شود.

تخمین زده می شود که بیش از 500 هزار مسلمان در شهر نیویورک آمریکا زندگی می کنند. از حادثه 11 سپتامبر تاکنون اعضای جامعه مسلمانان این شهر با حملات اسلام هراسانه روزافزونی دست به گریبان بوده اند.

پیش از حملات 11 سپتامبر سالیانه 20-30 حمله اسلام هراسانه در ایالات متحده آمریکا گزارش می شد اما این تعداد در 18 ماه گذشته به 180 مورد رسیده است./990/ب903/د

ارسال نظرات