۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۲۸۵۲
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از 2 هزار نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح

نوفرستی با بیان اینکه 2 هزار و 204 نفر تاکنون در قالب 646 گروه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بر اساس قوانین کشور عراق اعتبار گذرنامه‌‌های زائران اربعین باید دارای 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز باشد و بر اساس روادید اخذ شده از عراق مدت حضور مجاز در این کشور 20 روز است
نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در تشریح برنامه‌های اعزام گروه‌های پیاده اربعین خراسان جنوبی، اظهار داشت: ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی از 16 مردادماه سال جاری از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است و تا 28 مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از 20 میلیون نفر از ایران به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند، گفت: در سال گذشته 14 هزار نفر از خراسان جنوبی راهی مراسم اربعین حسینی در کربلا شدند که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش پیدا کند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در سال جاری با آسیب‌شناسی که صورت گرفت قابلیت جدیدی در سامانه طراحی شد و برخلاف سال گذشته زائران نیاز به دریافت دلار از بازار آزاد ندارند و می‌توانند برای دریافت روادید از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنند.

نوفرستی از اجباری بودن پوشش بیمه‌ای برای زائران خبر داد و تصریح کرد: کسانی که از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند تحت پوشش بیمه امداد هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هزینه برای مراسم اربعین حسینی شامل مبلغ 10 هزار تومان حق‌الزحمه کارگزار، 25 هزار تومان خدمات درمانی و مبلغ 40 دلار ویزا است که بر اساس قیمت نرخ روز معادل ریالی آن از درگاه اینترنتی به حساب مربوط پرداخت می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسؤولیت تهیه وسیله نقلیه اعم از شخصی و عمومی جهت اعزام به مرز بر عهده زائر است، از این رو پیرو هماهنگی به عمل آمده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در راستای برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده به زوار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، متقاضیان می‌توانند جهت تهیه ناوگان مورد نیاز خود برای انتقال تا مرز در رفت و برگشت به انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان واقع در پایانه مسافربری بیرجند مراجعه کنند.

نوفرستی با بیان اینکه 2 هزار و 204 نفر تاکنون در قالب 646 گروه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس قوانین کشور عراق اعتبار گذرنامه‌‌های زائران اربعین باید دارای 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز باشد و بر اساس روادید اخذ شده از عراق مدت حضور مجاز در این کشور 20 روز است.

وی با بیان اینکه مرز خروج زائران خراسان جنوبی مرز چزابه تعیین شده است، گفت: زائران اربعین حسینی برای سوالات احتمالی خود با شماره‌های 32424410 و 09151640612 تماس بگیرند./880/203/ب2

ارسال نظرات