۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۱۱۲
آیت الله جنتی:

بزرگترين منكر امروز تلاش براي گشودن پای آمريكا به مملكت است

رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز بزرگترين منكر تلاش براي گشودن پاي آمريكا به مملكت است، گفت: آمريكا تا بر مملكت ما سلطه كامل نيابد ، دست از سر اين كشور بر نمي دارد.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان آيت الله جنتي، امروز در نشست اعضاي ستاد احيای امر به معروف و نهي از منكر ، ضمن گراميداشت ايام محرّم گفت: پيام حضرت سيدالشهدا(ع) امربه معروف و نهي از منكر بود، تاريخ صدر اسلام درسهاي آموزنده اي براي ما دارد و اين درسها براي هميشه زنده است.

ریيس مجلس خبرگان رهبري با تشريح انحرافات جامعه اسلامي پس از رحلت پيامبر اعظم (ص) گفت: در ابتداي تاريخ اسلام ضربه شديدي به مباني اسلام وارد شد و با غصب حق اميرمؤمنان(ع) انحرافات در تاريخ اسلام آغاز گرديد.
آيت الله جنتي منشاء اين انحرافات را سكوت اصحاب در برابر تضييع حق عنوان كرد و افزود: اگر اصحاب در برابر اين تضييع حق، نهي از منكر مي كردند كار به شهادت حضرت زهرا(س) و سپس شهادت حضرت امير مؤمنان(ع) و امام مجتبي (ع) نمي كشيد و از همه اين مصائب بالاتر واقعه كربلا رخ نمي داد.
وي افزود: اصحابي كه در مدينه سكوت كردند و امر به معروف و نهي از منكر را رها كردند، خودشان هم آسيب ديدند و در نتيجه‌ي اين سكوت چندي بعد از عاشورا به واقعه حرّه مبتلا شدند و جان ومال و نواميس آنها با تعرض قواي يزيد مواجه گرديد.
وي تصريح كرد : حضرت سيدالشهداء عواقب اين سكوت را مي ديدند كه فرمودند اگر مرا شهيد كرديد خوار و ذليل خواهيد شد.
رييس مجلس خبرگان رهبري با ابراز تأسف از گسترش برخي از منكرات در جامعه گفت : ‌بدحجابي، شراب خواري، ولنگاري، فساد اقتصادي و ... همگي منكر هستند اما در برخورد با منكرها هم بايد دقت كرد كه توجه به منكرات اجتماعي ما را از منكرات بزرگ تر غافل نسازد.
وي افزود: امروز بزرگترين منكر تلاش براي گشودن پاي آمريكا به مملكت است . آمريكا تا بر مملكت ما سلطه كامل نيابد ، دست از سر اين كشور بر نمي دارد.
وي تصريح كرد: آمريكا سياست هاي كلّي براي تسلط بر كشور دارد. نبايد در برابر فريب وعده ها و لبخندهاي آنها سكوت كرد. نبايد كساني كه بيان ، قلم ،‌ تريبون و ... دارند در برابر اين منكرات سكوت كنند. حضرت آيت الله جنتي با اشاره به آيات نخست سوره ممتحنه كه مؤمنان را به پرهيز از دوستي با دشمنان و نيز پيمان هاي مخفي با آنان دعوت ميكند ، افزود : متأسفانه برخلاف همين توصيه قرآني ، برخي پيمان هاي دوستي و سري با دشمن مي بندند ومن وظيفه خودم ميدانم كه در اين خصوص نهي از منكر كنم.
در اين جلسه همچنين آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيأت رييسه مجلس خبرگان رهبري، گلايه علما و مراجع قم، نسبت به هتك حرمت اين شهر مقدس در حاشيه برخي كنسرت ها را مطرح كرد.
گفتني است در اين جلسه كه با حضور آقايان سيداحمد خاتمي، سيدرضا تقوي، علوي وزير اطلاعات ، فاني وزير آموزش و پرورش و مسؤولان نهادهاي مختلف برگزار شد، شيوه نامه هاي مبارزه با اسراف و تبذير مورد بحث و بررسي قرار گرفت./1323/د102/ج1
ارسال نظرات