۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۵۳۱۳۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

پروژه نفوذ دشمن در عزاداری‌های ماه محرم مشهود است

حجت الاسلام نظری گفت: بخش اعظمی از نفوذ دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی تعریف شده که بایستی نسبت به این توطئه‌های ننگین هوشیار باشیم.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که پروژه نفوذ دشمن تنها در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: بخش اعظمی از نفوذ دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی تعریف شده که بایستی نسبت به این توطئه‌های ننگین هوشیار باشیم.

وی با بیان این‌که تشیع لندنی مجری طرح‌ها و برنامه‌های اتاق فکر صهیونیزم در کشورهای شیعه‌نشین است، خاطرنشان کرد: عملیات جنگ نرم تمام عیار در اتاق فکر دشمن برای جامعه اسلامی ایران در حال انجام است، که نسبت به اوضاع و شرایط حاکم در جامعه توطئه های دشمن نیز وارد فاز جدیدی می شود.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که ترویج خرافات، بدعت‌های بی اساس، گرایش به بی‌بند و باری و ایجاد شبهات جدی در واقعه عاشورا از جمله برنامه‌های دشمنان در عزاداری های ماه محرم است، گفت: تشیع لندنی در حال پیاده‌سازی برنامه‌های خود در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که فرقه شیرازی با صرف هزینه‌های گزاف و دلارهای غربی به دنبال جذب هیأت‌های عزاداری اصیل در شهرها و روستاها، مداحان و حتی روحانیان است، گفت: حذف سخنرانی روحانی از هیأت، تغییر سبک مداحی های سنتی و جایگزینی مداحی آمیخته با موسیقی های مبتذل غربی از جمله برنامه های فرقه های انحرافی است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که تغییر سبک عزاداری و نوحه‌سرایی مداحان در پروسه‌ای چندین ساله در حال اجراست، گفت: دشمنان امروز شبهات علمی را علیه ماه محرم و عاشورا مطرح می کنند و قصد دارند ماهیت عاشورا را تغییر دهند، به عنوان مثال دشمن با برجسته‌سازی جریان حضرت قاسم سعی دارد کارناوال شادی در ماه محرم راه اندازی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: امروزه اگر پخش عزاداری در برخی از شبکه های ماهواره ای رونق گرفته و افزایش یافته جای خوشحالی ندارد، چراکه آنها می خواهند از این طریق نوع عزاداری ما را تغییر دهند و حرمت عزاداری را با تبلیغ و ترویج فرهنگ غلط از بین ببرند.

وی بر ضرورت محوریت قرار گرفتن مسجد در عزاداری های ماه محرم و گرایش جامعه به عزاداری‌های سنتی و اصیل تأکید کرد و اظهار داشت: عزاداری‌های ماه محرم فرصتی برای درک معارف مکتب حسینی و توجه به تفسیر آیات قرآنی است، هرگاه قرآن و اهل بیت از یکدیگر جدا شوند، انحراف آغاز می شود.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که صرفا عزاداری های ماه محرم نمی‌تواند حق الله و حق الناس را ادا کند، افزود: عده‌ای اینگونه در جامعه القا می کنند که اگر حسین دارم، هیچ غمی در روز محشر ندارم، در حالی‌که آن حضرت برای اقامه دین و نماز به شهادت رسید و قبل از قیام هیچ حقی از مردم بر گردنش نبود./302/935/ب1

ارسال نظرات