۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۵۳۶۳۹
حجت الاسلام پناهیان:

دوره آخرالزمان جنگ محض حق با شبه حق است

استاد حوزه گفت: در دوره آخرالزمان جنگ محض حق با شبه حق است، در روایات چیزی از مبارزه اسلام و کفر نداریم، در اصل در آخرالزمان جنگ اسلام با اسلام مطرح می‌شود، در آیات قرآن هم آمده است که نابودی استکبار راحت است اما مبارزه با کسانی که با ابزار دین وارد می‌شوند سخت است.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمان شکل گیری اسلام هر کسی به هر شکلی تصمیم به مسلمان شدن می‌گرفت غنیمت برای دین بود، اظهار داشت: دوره آغاز شدن اسلام دوره خالص سازی نبود، در آن زمان تسلیم شدن به درگاه خدا کافی بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت زمان و بیشتر شدن مسلمانان درهای رحمت خدا بسته شد، پس از آن شاهد هستیم که جنگ‌های داخلی میان اقوام مسلمانان شکل گرفت، در این دوران رسالت دین بر دوش امام علی(ع) افتاد، در این دوره شرایط عوض شد دیگر به مسلمان بودن مردم شک وارد بود و به هر کسی نمی‌توان اعتماد کرد، در همین دوره طلحه، زبیر و ابن ملجمه مؤمن بودند اما نشد به آنها اعتماد کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه بدترین آدمهایی که در زمان اوایل انقلاب می‌گفتند من اسلام را قبول دارم مردم به شوق می‌آمدند، خاطرنشان کرد: بدترین کسانی که فقط اسلام را قبول داشتند شدند رییس جمهور این مملکت که سپس معلوم شد همین فرد حقوق بگیر سازمان سیا آمریکا بوده‌ است، در آن زمان ما به دنبال مسلمانی بودیم، به همین منظور هر کس و سازمانی که نام اسلام را به خود می‌گذاشت مردم او را قبول می‌کردند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه آخرین مراحل انتظار دوران مبارزه محض حق و باطل نیست، خاطرنشان کرد: در این دوره جنگ محض حق با شبه حق است، در روایات چیزی از مبارزه اسلام و کفر نداریم، در اصل در آخرالزمان جنگ اسلام با اسلام مطرح می‌شود، در آیات قرآن هم آمده است که نابودی استکبار راحت است اما مبارزه با کسانی که با ابزار دین وارد می‌شوند سخت است.

وی افزود: ما در دوران بعد از انقلاب به دوره خالص‌سازی رسیده‌ایم، دورانی که پیامبر(ص) و امام علی(ع) با آن مواجه بودند، یعنی به مسلمان شدن هر کسی باید شک کرد، زیرا طرز فکر مردم از مسلمان شدن این است که این کار منفعت دارد، ائمه گفته‌اند که ظهور امکان‌پذیر نیست مگر اینکه خالص شده باشید، یعنی اینکه جامعه خالص باشد نه اینکه اختلاف نظر و سلیقه‌های متفاوت در آن باشد.

استاد حوزه با بیان اینکه در آخرالزمان فرد از نظر فردی مؤمن است اما از نظر اجتماعی رشوه بگیر است، تأکید کرد: رشوه چه موقعی شکل می‌گیرد زمانی که قاضی یا مدیر رشوه بگیرد، بنابراین سیاسیونی که این فضا را ایجاد می‌کنند باید جلوی آنها ایستاد، مردم دعای شما برای از بین رفتن حق مستجاب نمی‌شود زیرا در روایت آمده است زمانی که تعداد مظلوم از ظالم بیشتر است باید از حقش دفاع کند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه امام علی(ع) برای خالص‌سازی مسلمانان سه جنگ را اداره کرد، یادآور شد: پیامبر خدا می‌فرمایند «در آخرالزمان از دجال نمی‌ترسم، از کسانی که مسلمانان را گمراه می‌کنند می‌ترسم»، بنابراین ما باید کسی که راه رشد را نمی‌رود بشناسیم، در روایت آمده است کسانی که میثاق قرآن را می‌گیرند و آن را ترک می‌کنند از راه همان قرآن مردم را گمراه می‌کنند.

وی یادآور شد: در دوران آخرالزمان اگر راه درست را برویم می‌توانیم انحراف در دین، افترا به خدا و پیامبر(ص) را ببینیم، در حال حاضر در کشور ما خیلی‌ها در نفوذی‌های ما ورود کرده و آنها را خراب می‌کنند تا به آن حق محض نرسیم، پس باید حواسمان را خوب جمع کنیم.

استاد حوزه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) دوست دارد ما را ببیند و به ما نزدیک شود، بیان داشت: امام زمان(عج) می‌فرمایند بگذارید وقتش برسد من به پیش شما خواهم آمد.

وی در پایان گفت: برخی افراد تا خیمه عزاداری امام حسین(ع) می‌روند اما داخل نمی‌روند؛ نکند که ما گمراه شویم و جبهه حق را یادمان برود، ما باید از یاران امام زمان(عج) باشیم./816/202/ب2

ارسال نظرات