۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۷۰۸

مفتی چچن اجرای فتوای علمای اهل سنت علیه وهابیت را خواستار شد

مفتی جمهوری چچن با تاکید بر لزوم اجرای فتوای علمای بزرگ اهل سنت جهان اسلام علیه وهابیت، گفت که این فرقه باید در روسیه ممنوع شود و مسلمانان نیز برای مبارزه با این پدیده متحد شوند.
صلاح مژیف مفتی جمهوری چچن

به گزارش خبرگزاری رسا، صلاح مژیف مفتی جمهوری چچن اعلام کرد که منع فعالیت های وهابیت در روسیه برای مسلمانان روسی و این کشور اهمیت بسیاری دارد و گفت: پژوهشگران و علمای اسلامی در کنفرانس اخیر بین المللی مذاهب اهل سنت در گروزنی (پایتخت چچن) فتوای لزوم اعلام ممنوع کردن فرقه وهابیت را در قالب قطعنامه ای خطاب به رییس جمهوری روسیه تائید کردند.

این شبکه روز چهارشنبه افزود: مفتی جمهوری چچن هشدار داد که باورهای فرقه وهابیت در مرکز روسیه و سیبری در حال گسترش است و برای مقابله با این مخاطره ها، مسلمانان روسی باید متحد شوند.

مژیف همچنین با انتقاد از رسانه ها و شخصیت هایی که به تروریست ها و اعضای گروههای مسلح القاب مذهبی می دهند، گفت: نباید از واژه های دارای اهمیت مانند جهادیون یا مبارزین برای معرفی تروریست ها بهره گرفت، بلکه آنان شیاطین هستند، در حالی که جهاد رویکردی برای رسیدن به هدفی والا، الهی و انسانی است که از معیارهای اسلام واقعی پیروی می کند.

به نوشته ایرنا، بیش از 200 روحانی بلندپایه از کشورهای مختلف اسلامی از جمله اعضای هیات عالی الازهر مصر در کنفرانس بین المللی سه روزه «اهل سنت و جماعت» که نیمه اول شهریورماه در پایتخت چچن در منطقه قفقازی روسیه برگزار شد، با صدور فتوا به گونه رسمی اعلام کردند که فرقه وهابیت و سلفی ها جزو مذاهب اهل سنت و جماعت نیست./847/ب102/د

ارسال نظرات