۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۷۳۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

مقابله با جاهلیت مدرن نیازمند سلاح علم و تقوا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جاهلیتی که امروز در دنیای به‌ظاهر متمدن رواج یافته، به‌ مراتب وحشتناک تر و خطرناک تر از عصر جاهلیت است، گفت: برای مقابله با جاهلیت مدرن باید مردم را به سلاح علم و تقوا مجهز کرد تا فریب ابوجهل‌ها و ابولهب‌های امروز را نخورند.
تدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، استاد حوزه و مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان امروز در جمع طلاب و دانشجویان علوم و معارف دینی زاهدان، گفت: در دوران قبل از ظهور اسلام، جاهلیتی رواج داشت که بسیار خطرناک بود و قربانیان فراوانی داشت، از این رو اسلام با ترویج علم و بیدار کردن عقل‌ها و وجدان‌ها با این جاهلیت به مقابله برخاست.

وی افزود: نمی‌توان جاهلیت مردم را تنها در بی سوادی آنان دانست، چرا که افراد زیادی در همان زمان بودند که علم فصاحت، بلاغت، شعر و ادبیات می‌دانستند، از این رو قرآن کریم تعصب بیجا، خشونت و رفتارهای ضد انسانی و ضد عقلایی آنان را جاهلیت می‌داند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیامبر اسلام مبعوث شدند و از ابتدای رسالت خود، با جاهلیت به مبارزه برخاستند، نور معرفت را در انسانها روشن کردند تا متوجه خدا شوند و رفتارهای جاهلی را کنار بگذارند، از این رو آن دسته از افرادی که منافعشان در جاهلیت مردم بود، جلوی پیامبر(ص) ایستادند.

وی اظهار کرد: همانطور که در آن دوران عده‌ای به اسم سنت پدران، زیبایی، پیشرفت و مدرنیته، جهل را ترویج می‌دادند، در دنیای امروز هم عده بسیاری هستند که با همین عنوان مدرنیته و پیشرفت و تکنولوژی، سعی دارند رسوم جاهلی را زنده کنند.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: در عصر جاهلیت به مقام زن اهانت می‌کردند، دختران را زنده به گور می‌کردند و امروز هم در دنیای متمدن، با تبلیغات، مد و انحرافات ذره ذره دختران ما را زنده به گور می‌کنند و مقام زن را به پایین‌ترین سطح کشانده‌اند.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن، خطرناکتر از عصر جاهلیت است، افزود: عرب جاهلیت 4 ماه از سال از جنگیدن دست برمی‌داشت و جنگ را در آن چهارماه حرام می‌دانست؛ ولی اکنون حرمت همان ماه‌ها را هم نگه نمی‌دارند و لحظه‌ای را برای ریختن خون مردم بی‌گناه از دست نمی‌دهند.

مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان با بیان اینکه دیروز جنگ با شمشیر و نیزه بود و امروز با رسانه و نرم افزار، عنوان کرد: در عصر جاهلیت، باید بهانه‌ای برای جنگ وجود می‌داشت ولی امروز بدون هیچ بهانه‌ای به مردم سایر سرزمینها از جمله یمن و عراق و سوریه حمله می‌کنند که همه اینها مصداق‌های جاهلیت مدرن است.

وی در پایان خطاب به طلاب و دانشجویان علوم دینی، بیان کرد: اهل علم باید برای سایر افراد جامعه الگو باشند و سعی کنند با اخلاق و رفتار خود، اسلام حقیقی را در جامعه نشر دهند./202/831/ب1

ارسال نظرات