۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۸۷۹
حجت الاسلام پناهیان:

فلسفه نماز از بین بردن تکبر است

حجت الاسلام پناهیان گفت: نماز فلسفه‌اش از بین بردن تکبر است، تکبر مادر همه گناهان انسان است، تکبر در آخرالزمان زیاد است و همه انسان‌ها هم تکبر دارند و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن باشد، انسان اگر ذره‌ای خود را بزرگ بداند متکبر شده است، بنابراین مواظب باشیم اسیر تکبر نشویم.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه روز چهارشنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه در آخرالزمان مشکل اصلی مواجهه با خوبان منحرف شده است، اظهار داشت: در آخرین مراحل انتظار باید آمادگی لازم را برای مواجهه با خوبان منحرف شده را داشته باشیم، در روایات هم این موضوع مطرح شده است و امام زمان(عج) در چنین شرایطی ظهور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سخنرانی در جامعه‌ای که مدیر در آن رشوه می‌گیرد اثری ندارد، در روایات آمده است قومی در آخرالزمان می‌آید که هرجا امر به معروف و نهی از منکر برای آنها منفعت داشته باشد انجام می‌دهند.

حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد: متأسفانه در برخی از ادارات ما رسم شده است که افراد به همکاران خود امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، جالب است که می‌دانند همکاران خود رشوه می‌گیرند و رفتارهای نادرست دارند اما فقط ظاهر دین‌داری خود را حفظ می‌کنند و به کسی کاری ندارند.

استاد حوزه با بیان اینکه دین به شکل‌های جدید در عصر ما اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: دین به کجا رفته است که فرد اگر احساس کند که امر به معروف و نهی از منکر به او ضرر بزند انجام نمی‌دهد، در رابطه با امام زمان(عج) در روایات آمده است که مقابله می‌کند با قبیله‌ای که منحرف شده‌اند و سه روز آنها را دعوت می‌کند و هر روز که نمی‌آیند کفرشان هم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: نماز فلسفه‌اش از بین بردن تکبر است، تکبر مادر همه گناهان انسان است، تکبر در آخرالزمان زیاد است و همه انسان‌ها هم تکبر دارند و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن باشد، انسان اگر ذره‌ای خود را بزرگ بداند متکبر شده است، بنابراین مواظب باشیم اسیر تکبر نشویم./816/202/ب2

ارسال نظرات