۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۸۹۴
استاد حوزه علمیه:

التزام به قضای تشریحی و تکوینی انسان را به سعادت می‌رساند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تفقه در دین سبب آرامش انسان می‌شود، گفت: التزام به قضای تشریحی و تکوینی انسان را به سعادت می‌رساند و بهشت نتیجه این عمل است.
حجت الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه شامگاه چهار شنبه 14 مهرماه به مناسبت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در فاطمیه بزرگ تهران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت و جایگاه تفقه، اظهار داشت: تفقه و بصیرت در دین بر همه انسانها اعم از باسواد و بی‌سواد واجب است.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: هر شی ستونی دارد، دین شما هم تکیه گاهی دارد که اگر نباشد دینتان بی ارزش و متزلزل خواهد بود و آن تفقه در دین است.

وی با اشاره به اینکه تفقه در دین یکی از مهمترین دغدغه‌های ائمه معصومین(ع) برای پیروانشان بوده است، بیان داشت: معیار و هدف از اعمالی که انسان انجام می‌دهد رکن اصلی تفقه به شمار می‌رود اگر انسان همه اعمالش تنها برای بندگی خداوند باشد هدف صحیح است و در غیر این صورت انگیزه او غیر الهی خواهد بود.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه انسان باید همه اعمالش برای خدا باشد، ابراز کرد: اعمال انسان باید در راستای رضای الهی نسبت به رضایت و خشنودی خود سبقت داشته باشد، زیرا حاصل رضایت الهی، رضایت شخص است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تفقه در دین سب آرامش انسان می‌شود، گفت: انسان اعمال خودش را باید به خدا برگرداند نه به خودش، تا در مسیر حق به آرامش و کمال برسد.

وی افزود: امام حسین(ع) با همه هستی و زندگی خود به کربلا وارد شد تا رضایت الهی کسب شود ایشان به قضای الهی راضی بود و این نشانه بندگی است.

این خطیب مشهور در پایان خاطرنشان کرد: التزام به قضای تشریحی و تکوینی انسان را به سعادت می‌رساند و بهشت نتیجه این عمل است./813/201/ب2

 

 

 

ارسال نظرات