۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۵۴۱۱۲

برگزاری مراسم عزاداری شب پنجم محرم در شهر آتن

مراسم عزاداری شب پنجم محرم با حضور عاشقان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر آتن برگزار شد.
عزاداری محرم

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری امام حسین (ع) شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور «مجید مطلبی شبستری» سفیر کشورمان، کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در یونان برپا شد.

حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» در سخنانی با اشاره به مشقاتی که امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای احیای دین خدا متحمل شدند، گفت: هدف امام حسین(ع) احیای دین جدش رسول اکرم(ص) و رهایی آن از انحرافاتی بود که یزیدیان بر اسلام روا داشتند.

وی تنها راه رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی را پیروی از اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات است، همان طور که سایر ائمه اطهار هم هستند اما امام صادق(ع) فرمودند که کشتی نجات اباعبدالله الحسین(ع) پیشتاز دیگر کشتی های نجات بشری است.

به نوشته ایرنا، انجمن جعفری شیعیان پاکستان واقع در جنوب غرب شهر آتن و انجمن گلزار حضرت زنیب(س) و مهدیه افغان ها واقع در جنوب این شهر نیز پنجشنبه شب با حضور گسترده پیروان و عاشقان امامت و ولایت، مراسم عزاداری سالار شهیدان را برگزار کردند.

مطابق برنامه اعلام شده، مراسم عزاداری دهه اول محرم هر روز از ساعت 19:30 بعد از ظهر به وقت آتن، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود./847/ب102/د

ارسال نظرات