۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۶۳۲
استاد حوزه علمیه:

«ذکر الله» همیشه باید در ذهن و قلب انسان باشد

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه ذکر الله باید در تمام روز در ذهن و قلب ما باشد، گفت: ذکر الله برای آنکه در ذهن انسان همیشه پا برجا باشد خیلی باید زحمت کشید، هرکسی در اصل برای آنکه به خدای خود برسد باید موانع را کنار بگذارد تا بتواند همچون اهل‌بیت(ع) به ارتفاعات برسد.
ااا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد حوزه علمیه امروز یک شنبه به مناسبت سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند به خاطر محبت به اهل‌بیت(ع) کفاره گناهان ما را می‌بخشد، اظهار داشت: در اصل خداوند نعمات خود را به خاطر محبت اهل‌بیت(ع) به انسان‌ها می‌دهد.

وی ادامه داد: سلوک یعنی حرکتی که انسان اراده نکند و کسی او را به حرکت درآورد، به همین منظور سیر و سلوک به معنای حرکتی است که خداوند، انسان را در آن به حرکت در می‌آورد و به سمت هدایت می‌برد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خسران ذکر شده در قرآن به معنای شیطان است، خاطرنشان کرد: خسر به این معنا است که غیر مومنان که به سراغ قرآن می‌آیند شیطان قرآن را برای آنها تفسیر می‌کند، از سوی دیگر در قرآن آمده است که رفتار مومن واقعی به معنای شفا است زیرا مومن از سر سفره اهل‌بیت(ع) تغذیه می‌کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تاکید کرد: شیعه در ارتفاعات است چون اهل‌بیت(ع) در ارتفاعات هستند، شیعه اهل فضائل است و باید بالا باشد و دشمن او اهل رذائل است و باید پایین باشد، امام علی(ع) پدر شیعه است و در اصل شیعه ساخته دست ایشان است و باید به سوی امام عصر(عج) برود.

وی افزود: یکی از فضائل شیعه حضور در همین مراسم‌های عزاداری است، در دوره آخرالزمان استفاده از امام زمان(عج) مثل خورشید پشت ابر است، برای رسیدن به امام عصر(عج) باید ایشان را درک کرد و به سمت بالا حرکت کرد، در واقع نفس خود را تمیز کنیم تا بتوانیم به امام عصر(عج) برسیم.

استاد حوزه با اشاره به اینکه ذکر الله باید در تمام روز در ذهن و قلب ما باشد تصریح کرد: این حالت یعنی اینکه سر نماز فقط به خدا باید توجه داشته باشیم، وقتی وارد عزاداری می‌شویم فقط حواسمان به ائمه باشد، بنابراین هروقت ذکر الله در ذهن ملکه شود در تمام شرایط زندگی قدم‌های درست برمی‌داریم.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پایان گفت: ذکر الله برای آنکه در ذهن انسان همیشه پا برجا باشد خیلی باید زحمت کشید، هرکسی در اصل برای انکه به خدای خود برسد باید موانع را کنار بگذارد تا بتواند همچون اهل‌بیت(ع) به ارتفاعات برسد./202/816/ب1

ارسال نظرات