۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۵۴۶۷۰
حجت الاسلام مرادی:

متناسب نبودن منبرها با نیازهای مردم سبب دوری جامعه از سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام مرادی فقدان آموزش و عدم تناسب موضوعات منبرها و مساجد با نیازهای امروز مردم‏ را موجب فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: می توانیم بسیاری از مشکلات محله را در هیأتها حل کنیم.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مسائل خانواده، یک شنبه شب در هیأت عاشوراییان اصفهان، گفت: مادامی که ما خودمان را اصلاح نکنیم جامعه اصلاح نمی شود، اگر من منبری فقط مسائل و راه حل آنها را بدانم کفایت نمی کند، بلکه باید ابتدا خودم عمل کنم و از مردم هم بخواهم تا به راه حلها عمل کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز مصرف گرایی در جامعه ترویج یافته است، فقدان آموزش و عدم تناسب موضوعات منبرها و مساجد با نیازهای امروز مردم باعث شده مردم از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیرند و به سمت تجمل گرایی و مصرف گرایی بروند، باید مسائل و نیازهای روزمره مردم را بشناسیم و به سمت تولید برویم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی را برای ما بیان کرده اند و مکرر با هیأت دولت و وزرا و مسؤولان جلساتی مبنی بر توجه به اصل 44 گذاشته اند، ما باید به سمت تشکیل بنگاه های اقتصادی برویم و افراد باید در بنگاه های اقتصادی به مردم گزارش دهند.

امروز دشمن می خواهد زمان را از ما بگیرد تا نتوانیم پیشرفت کنیم

حجت الاسلام مرادی افزود: نباید همه پولها را خرج یک قسمت بکنیم، باید ببینیم نیاز مردم بیشتر به چیست و در همان موضوع سرمایه گذاری کنیم و در آن چیز به خودکفایی برسیم، از نظر فرهنگی هم باید همینطور باشد، باید نیازسنجی شود که عمده مشکلات مردم چیست و سپس با برنامه برای حل آنها اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور ریشه در نفع چند کاندیدای مجلس یا شورای شهر دارد، ممکن است آن شخص اصلاً رأی هم نیاورد، اما ذهن و روح و روان مردم را به هم می ریزد، آن شخص برای اینکه به خیال خودش بتواند رأی کسب کند، به مردم وعده هایی می دهند که آنها را دوست دارند اما امکان برآوردن آنها در جامعه و نظام وجود ندارد و در مردم انتظار کاذب ایجاد می کنند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: گاهی می خواهیم ذائقه مردم را بیهوده تغییر دهیم، باید با مردم صادق باشیم و شرایط کشور را آنگونه که واقعاً هست جلوه دهیم تا مردم هم بتوانند خودشان را با شرایط  و امکانات کشور سازماندهی کنند، امروز باید وابستگی خود را به نفت کم کنیم و لازمه این کار اینست که مردم آگاه شوند.

حجت الاسلام مرادی ‏گفت: مملکت‏ با وعده های کاذب اصلاح نمی شود، در بحث انرژی هسته ای دشمن به نحوه های گوناگون زمان را از ما می گیرد و مدام در راه پیشرفت انرژی هسته ای ما سنگ می اندازد، دلیلش اینست که آنها می دانند اگر ما وابستگی خود را به نفت کم کردیم دیگر در خیلی از مسائل به گرد پی ما هم نخواهند رسید، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد دارند اما به آمریکا بدبین هستند، اما ما نباید زمان را برای پیشرفت از دست بدهیم.

یکی از پیامهای عاشورا مهربان بودن مسلمانان با یکدیگر است/ مهربانی را منتشر کنیم‏

وی بیان داشت: دولت باید کوچک شود، باید هر سال شغلهای جدید در خارج از دولت ایجاد شود، باید نگاه اقتصادی خود در امور کشور را افزایش دهیم و از همه ظرفیتها برای حل مشکلات اقتصادی کشور بهره ببریم، امروز هنوز بسیاری از مردم فرزندان خود را برای دکتر یا مهندس شدن بزرگ می کنند و این در حالیست که نیاز عمده کشور ما اینها نیستند، جای آموزشهای تولیدی و اقتصادی در دسترس، در جامعه و نظام آموزشی ما واقعاً خالی است.

کارشناس مسائل خانواده، افزود: ‏راه حلها برای حل مشکلات مردم دغدغه مند نیست و بسیاری از مسؤولان در حل مشکلات به روز نیستند و بعضاً فکر و وقت خود را صرف امور جناحی می کنند، می توانیم بسیاری از مشکلات محله را در هیأتها حل کنیم، لزومی ندارد هیأتها به سمت مسائل سیاسی و یا فرهنگی صرف بروند.

حجت الاسلام مرادی ‏اظهار داشت: هر کس باید اول از خودش شروع کند، به یکدیگر کمک کنیم، مهربانی را منتشر کنیم، یکی از پیامهای عاشورای امام حسین(ع) اینست که مسلمانان باید با هم مهربان باشند، قاتلان امام حسین(ع) مسلمان بودند اما رحم و مروت نداشتند و سیدالشهدا(ع) و فرزند پیامبر خود را در حالی که لبهایش از تشنگی خشکیده بود، سر بریدند، آنها ادب نداشتند.

وی تأکید کرد: مردم جامعه ما یکدیگر را دوست دارند و تاریخ مملکت ما مؤید این مطلب است، بسیای از جوانان اصفهانی و تهرانی برای دفاع از ناموس مملکت به خوزستان و کردستان رفتند و در آنجا شهید شدند، بهترین شاعر فارسی زبان معاصر ما مرحوم شهریار است که آذری زبان است، باید از این ظرفیت مهربانی خود نسبت به یکدیگر، در حل مشکلات کشورمان بهره بگیریم./201/869/ب1

ارسال نظرات